پروفسور قنادی در دانشگاه مراغه؛راه‌اندازی رشته‌های رادیوشیمی و کشاورزی هسته‌ای در دانشگاه مراغه رایزنی می‌شود

  • 07 Dec 2023
  • کد خبر: 591506
  • 7815

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه، پدر هسته‌ای ایران، چهارشنبه ۱۵ آذرماه، طی نشست صمیمی در جمع اساتید دانشگاه مراغه ضمن اشاره بر اینکه نیروی انسانی سرمایه کشور است، بیان کرد: اگر نیروی انسانی یک جامعه قوی باشد آن کشور پیشرو خواهد بود. 

پروفسور قنادی در دانشگاه مراغه؛راه‌اندازی رشته‌های رادیوشیمی و کشاورزی هسته‌ای در دانشگاه مراغه رایزنی می‌شود

 
پروفسور قنادی با اشاره به قدمت تاریخی مراغه، امکانات خوب، نیروی انسانی خلاق و قبولین کنکور افزود: اساتید بعنوان تربیت کننده‌ی نیروی انسانی ارزش بسیار بالایی داشته و اهم دانشگاه‌های برتر جهان، به دلیل وجود اساتید مجرب و دانشجویان نخبه در مراتب بالا قرار دارند.  
 
وی خاطر نشان کرد: همه می‌دانند اخلاق و رفتار استاد چه تاثیری بر دانشجو دارد؛ استادی که بتواند دانشجو را خوب تربیت کند و به سمت تعالی علم سوق دهد، استاد بسیار ارزشمندی است.  
 
پروفسور قنادی ارزش‌گذاری و اهمیت شماری  رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) به علم را یادآور شد و تاکید کرد: اگر دانش پژوهان و دانشمندان فرمایشات ایشان را مد نظر قرار دهند حتما کشور پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.  

وی در این راستا افزود: ایران مهد تمدن اسلامی و جهان بوده و دانشمندان بزرگی چون جابرابن حیان، بنیانگذار علم شیمی نوین در این کشور زندگی می‌کرده است. دانشجویان و جوانان باید قدر دین، کشور و تمدن بزرگ ایران را بدانند. 

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی بیشتر به سلامت انسان‌ها و بالابردن زندگی انسان‌ها می‌پردازد. سازمان انرژی اتمی نه در ایران بلکه در هر کشوری یک سری فعالیت دارد که به صورت عمده تولید برق هسته است که این مسئله در سطح دنیا با حدود ۳۴۳ نیروگاه هسته‌ای، ده درصد برق دنیا از هسته‌ای تامین می‌شود.

قنادی مراغه‌ای اظهار کرد: ایران یکی از اصلی‌ترین تولید‌کننده رادیو داروها در منطقه است و در سطح جهان رتبه چهار را دارد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از رادیو ایزوتوپ ها در صنعت کشاورزی گفت: اکنون کشاورزی مدرن در دنیا بدون رادیو ایزوتوپ‌ها واقعا معضل بزرگی است. برای بالا بردن کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی رادیو ایزوتوپ نیاز است. 

قنادی در پایان اظهار کرد: برای کشاورزی هسته‌ای در این دانشگاه فکر اساسی خواهیم کرد و رایزنی‌های لازم با مسئولین انجام خواهد گرفت. 

وی رشته شیمی در دانشگاه مراغه را در سطح خوب دانست و افزود: انشاالله بتوانیم رادیو شیمی را در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم و بنده هم از نزدیک همراه شما خواهم بود.

رییس دانشگاه مراغه نیز ضمن ابزاری خرسندی از حضور پروفسور قنادی در دانشگاه مراغه، از جایگاه و رتبه خوب دانشگاه مراغه در سطوح ملی و منطقه‌ای، خصوصاً در بین دانشگاه‌های کوچک دنیا گزارشی ارائه و  پنج دانشمند دو درصد برتر جهان گروه آموزشی شیمی دانشگاه را نیز معرفی کرد و در پایان اساتید نکته‌نظرات و سوالات خود را مطرح کردند‌.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.