همزمان با هفته دولت؛ گرامیداشت روز کارمند در دانشگاه مراغه برگزار شد

  • 30 Aug 2023
  • کد خبر: 358402
  • 6086

به همت معاونت اداری و مالی این دانشگاه، آئین گرامیداشت روز کارمند همزمان با هفته دولت همراه با تجلیل از کارمندان نمونه برگزار شد.

همزمان با هفته دولت؛ گرامیداشت روز کارمند در دانشگاه مراغه برگزار شد

وظیفه‌شناسی، مسئولیت‌پذیری و تاثیرگذاری شما کارکنان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ستودنی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ دکتر محمد زادشکویان رئیس دانشگاه مراغه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش یاوران علمی در جهت اعتلای دانشگاه گفت: وظیفه‌شناسی، مسئولیت‌پذیری و تاثیرگذاری شما کارکنان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، و تحقق اهداف وزارت علوم و ارتقای دانشگاه، ستودنی است.
رئیس دانشگاه مراغه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهیدان رجایی و باهنر، ادامه داد: ولایتمداری، ساده زیستی، مردمی بودن، انجام کار برا رضایت خدا و اخلاص از ویژگی بارز این شهیدان والامقام بود که بنده نیز امیدوارم با تاسی و الگو‌پذیری از ویژگی‌های انسانی، اخلاقی و رفتاری این دو شهید والامقام، در مسئولیت‌های خود تلاش کنیم کار را برای رضایت خدا انجام دهیم نه برای رضای مدیران که قطعا پشتوانه همه‌ی امور و همراه ما خواهد بود.

برگزاری نشست معاونان دانشگاه ها در دانشگاه مراغه نمونه‌ای از افزایش همدلی و تلاش بود

حجت الاسلام والمسلمین احمد زمانی مسئول، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مراغه نیز طی سخنانی بیان کرد: خداوند متعال مسیر را برای رشد انسان باز کرده است که یک انسان با همان شغل ساده معلمی و شغل اجتماعی دستفروشی خود به مقام ریاست جمهوری که هیچ، به مقام شامخ شهادت می‌رسد و در دنیا الگو و اسوه می‌شود.
وی اذعان داشت: در کشورهای پیشرفته کارمندان براساس قراردادی که دارند  عمر خود را به موسسه یا مجموعه‌ای می‌فروشند و اختیارشان دست خودشان نیست، به نیروی انسانی در کنار منابع مالی و مادی خود به عنوان سرمایه‌های بزرگ نگاه می کنند. ما معمولا فکر می‌کنیم منابع سرمایه است یا خود کار سرمایه است در حالی که ذوق استعداد، ابتکار، خلاقیت، پشتکار و همه‌ی اینها  هستند که ارزشمندهستند.
مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مراغه با اشاره به جمله‌های دانشمندان در خصوص اهمیت کار اظهار کرد: بعد از دیانت برای تربیت انسان بهتر از مدرسه، کار است. کار است که انسان را می سازد و منضبط می‌کند. منشا کلیه مفاسد فکری و اخلاقی از بیکاری است و هر کشوری که بخواهد این عیب بزرگ اجتماعی را رفع کند باید مردم را به کار وا دارد تا آن آرامش عمیق روحی که عده‌ی معدودی از آن آگاهند در عرصه زندگیشان بوجود آید.
وی در پایان با توصیه بر دوری از پرداخت به مسائل حاشیه‌ای افزود: در مجموعه دانشگاه که دورهم جمع شده‌ایم، مشغول کار و فعالیت هستیم باید همدلی و هم افزایی وجود داشته باشد و نکات مثبت را از این مجموعه به دیگران انعکاس دهد.
همچنین وی نشست معاونین دانشجویی کشور که در روزهای اخیر برای اولین بار در دانشگاه مراغه برگزار شد را نمونه‌ای از افزایش همدلی و تلاش عنوان کرد.

دانشگاه محل تاخت و تاز نیست. از تندروی‌ها در دانشگاه دوری کنید و یکدیگر را تحمل کنید.

دکتر اکبر تقی زاده، معاون اداری و مالی دانشگاه مراغه نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام باهنر، رجایی و شهدای دولت، روز کارمند و هفته دولت را به کارمندان این دانشگاه تبریک گفت.
 دکتر تقی زاده با تأکید بر اینکه هفته دولت تبلور آرمان‌های امام و همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری است که عزت، سربلندی و استقلال را به ارمغان آورده است، گفت: اگر آن آرمان‌ها و رهنمودها نبود پیشرفت‌های بسیار عظیمی که اکنون در کشور وجود دارد را نداشتیم.  
وی به ضرورت توجه و الگوبرداری از رفتار و روش زندگی امام که همواره روش اعتدال و دوری از تندروی‌ها و در عین حال توام با دورنگری بود است افزود: این خصوصیات، سربلندی و دور شدن از تحقیر داخلی و بین‌المللی ناشی از استبداد را به ارمغان داشته است.
دکتر تقی‌زاده پیشرفت‌های‌‌ برجسته فناوری را در کشور غیر قابل چشم پوشی دانستند و افزودند: متاسفانه ما اغلب نیمه خالی لیوان را در نظر می‌گیریم، در حالی که در حوزه‌های مختلف کار‌های بسیار خوبی انجام گرفته است.
وی در توصیه خود به کارمندان دانشگاه مراغه به الگوی برداری از رفتار و گفتار امام (ره) تأکید کرد و گفت: دانشگاه محل تاخت و تاز نیست. از تندروی‌ها در دانشگاه دوری کنید و یکدیگر را تحمل کنید. گاها یک‌درصد افرادی که پشت سر همکاران خود حرف می‌زنند، می‌توانند کل فعالیت‌های دانشگاه را مورد تاثیر قرار دهند.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط