هفدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه مراغه آغاز شد

  • 12 May 2024
  • کد خبر: 925404
  • 33588

هفدهمین جشنواره  درون دانشگاهی حرکت ویژه آثار و عملکردهای انجمن‌های علمی  دانشگاه مراغه با حضور دکتر مینوئی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه، مسئولین شهری و دانشگاهی، اساتید و دانشجویان فعال انجمن‌های علمی، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در سالن ساختمان کتابخانه مرکزی افتتاح شد.

هفدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه مراغه آغاز شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ دکتر محمد زادشکویان، رئیس دانشگاه مراغه در آیین افتتاحیه جشنواره حرکت گفت: امروز ما افتخار این را داریم که شاهد نمایش آثار و عملکرد انجمن های علمی دانشگاه مراغه در حوزه علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و فنی‌ و مهندسی  در ۲۰ غرفه باشیم.
دکتر زادشکویان افزود: با همت و انگیزه بالایی که از دانشجویان دانشگاه مراغه سراغ داریم، در سایه حمایت و راهنمایی‌های اساتید راهنما و کارشناسان فرهنگی، شاهد درخشش دانشگاه در سطح ملی باشیم همچنان که انتخاب دانشگاه مراغه طی دو سال متوالی در پانزدهمین و شانزدهمین جشنواره ملی حرکت بعنوان دانشگاه برتر مؤید این مطلب است. 
همچنین ایشان به افتخارآفرینی ارزشمند اصحاب نشریات دانشجویی دانشگاه مراغه در جشنواره موسوم به تیتر ۱۳ اشاره کرد و گفت: این جشنواره با مشارکت بیش از ۱۰۰ دانشگاه از دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد و دانشجویان دانشگاه مراغه با کسب پنج مقام برتر در بخش های نشریه طنز، مقاله صنفی، مقاله علمی علوم انسانی، مقاله بخش ویژه دانشگاه و حل مسائل ملی و  همچنین کارشناس برگزیده نشریات دانشجویی کارنامه ی افتخارات فرهنگی  دانشگاه را درخشان تر از پیش کردند. 

دکتر مینویی معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه در مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره درون دانشگاهی دانشگاه مراغه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه و پیشرفت یک کشور توجه حاکمیت به دانش و دانش‌افزایی است. امروز آنچه موُلفه پیشرفت یک کشور است علم و دانش آن کشور می‌باشد. در دنیای امروز توانمندی دفاعی، صنعتی و کارخانجات تولیدی به تنهایی نماد قدرت یک کشور نیستند بلکه علما، فضلا و دانشجویان توانمند می تواند مولفه اساسی در پیشرفت کشور باشند. 

وی ادامه داد: ذات دانشجو در پیش‌ برندگی است و همین نبوغ‌ها و استعداد‌ها باعث پیشرفت می‌شود. هر چقدر که به دانشجو و دانش‌آموز توجه بیشتر شود پیشرفت کشور نیز به همان میزان افزایش خواهد داشت.
ایشان در پایان جشنواره‌های همچون حرکت، خوارزمی، تیتر و المپیاد‌ها را بستری مناسب برای کشف و پرورش استعدادها و بلوغ یک جامعه دانست.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.