هدایت تحصیلی موثر با اساتید دانشگاه مراغه

  • 04 Sep 2024
  • کد خبر: 1245939
  • 811
هدایت تحصیلی موثر با اساتید دانشگاه مراغه

 هدایت تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری شهرستان با حضور مؤثر اساتید مجرب و علاقه‌مند دانشگاه مراغه در محل دبیرستان سینا انجام شد.
 

 دکتر شهرام آجری مدیر آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مراغه از حضور اساتید برای هدایت تحصیلی و مشاوره انتخاب رشته دانش‌آموزان پذیرفته‌شدهٔ مرحله اول کنکور سراسری شهرستان خبر داد و با اشاره به هدف این همکاری در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی و اعتلای نظام آموزشی شهرستان گفت: از سال گذشته، دانشگاه مراغه به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی جامع و دولتی در جنوب استان، همکاری قابل‌توجهی با آموزش‌وپرورش شهرستان مراغه آغاز کرده است و از مهم‌ترین آنها می‌توان به برپایی نمایشگاه علمی‌پژوهشی، طرح "مدرسه و درهای باز دانشگاه"، طرح "مدرسه زمستانه" اشاره نمود.

 وی افزود: در ادامه همکاری مشترک و اجرایی‌کردن مصوبات فی‌مابین آموزش‌وپرورش شهرستان و دانشگاه مراغه در اردیبهشت‌ماه سال جاری، این بار در طرحی کم‌نظیر در سطح کشور، اساتید مجرب دانشگاه مراغه برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش‌آموزانی که در مرحله اول کنکور سراسری پذیرفته شده‌اند، در دبیرستان سینا حضور یافته، خانواده‌ها و پذیرفته‌شدگان را مشاوره و راهنمایی می‌کنند.

 مدیر آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مراغه خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید به این نکته توجه کنند که دانشگاه مراغه به‌عنوان یک دانشگاه معتبر با اساتید مجرب و جوان، رشته‌های متنوعی در گروه‌های مختلف فنی مهندسی، علوم پایه، علوم‌انسانی و کشاورزی دارد و دانش‌آموزان بومی با انتخاب این دانشگاه می‌توانند در شرایط تحصیلی بهتری، کنار خانواده‌های خود تحصیل کنند و از دغدغه‌ی هزینه‌های بالای تحصیل در شهرهای دیگر کاسته شود.

 وی ادامه داد: پذیرش بومی این امکان را فراهم می‌آورد که دانشجویان با مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمتری مواجه شوند و در محل زندگی خود به تحصیل بپردازند، قطعاً این شرایط به آن‌ها کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری بر روی تحصیلات خود داشته‌باشند و در آینده مسیر شغلی بهتری را دنبال کنند و در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی‌ارشد و دکترا موفق شوند.

 گفتنی است دانشگاه مراغه بیش از هفتصد دانشجوی بین‌المللی دارد و در رتبه‌های آموزشی و پژوهشی در سطح کشور، جزو دانشگاه‌های مطرح محسوب می‌شود.
 این دانشگاه چهار دانشکده شامل دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم‌انسانی و کشاورزی دارد و رشته‌های آن شامل رشته‌های با آزمون و هم صرفاً با سوابق تحصیلی می‌باشد که دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری، رشته‌های موردنظر خود را انتخاب کنند.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.