۱۷ و ۱۸ شهریورماه؛

نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار می‌شود

  • 23 Aug 2024
  • کد خبر: 1225859
  • 2512
نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران به میزبانی دانشگاه مراغه برگزار می‌شود

جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران با حضور معاون آموزشی و پژوهشی، معاون دانشجویی و جمعی از مجریان، مدیران و کارشناسان کمیته اجرایی در سالن جلسات دانشکده علوم پایه، برگزار شد.

 

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه مراغه؛ دکتر مهدی اسرافیلی دبیر نهمین کنفرانس زئولیت ایران گفت: روزهای ۱۷ و ۱۸ شهریورماه، دانشگاه مراغه میزبان پژوهشگران، دانشمندان، صنعتگران، و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نهمین کنفرانس زئولیت ایران خواهد بود و آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی، و کاربردی را در زمینه زئولیت‌ها و مواد پروس و کاربردهای آنها، را ارائه خواهند داد.

دبیر نهمین کنفرانس زئولیت ایران افزود: زئولیت یکی از پرکاربردترین مواد معدنی متخلخل در صنایع شیمیایی، غذایی، تصفیه آب و همچنین کشاورزی است که به دلیل اهمیت روزافزون در سالهای اخیر تولید و کاربرد آن بسیار موردتوجه قرار گرفته است که امید است این سمینار بتواند بستر مناسبی برای ارائه آخرین یافته‌های پژوهشگران ایرانی و خارجی و همچنین صنعتگران فعال در این حوزه باشد.

دعوت از شهرداران برخی شهرهای کشور برای روز دوم برگزاری نهمین کنفرانس زئولیت

در ادامه دکتر مریم موسوی فر دبیر علمی نهمین کنفرانس زئولیت ایران خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰ نفر شرکت‌کننده از دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف کشور در این کنفرانس حضور داشته باشند و از شهرداران برخی کلان‌شهرها و شهرهای کشور، با همکاری اداره محیط‌زیست جهت حضور در روز دوم کنفرانس دعوت شده است تا در مورداستفاده از ماده معدنی کلسیم کلرید به‌جای سدیم کلرید در شرایط یخبندان تبادل نظر صورت گیرد.

ایشان از برگزاری نمایشگاهی از مواد معدنی و محصولات شیمیایی و همچنین سوغات و صنایع‌دستی در حاشیه کنفرانس باهدف معرفی پتانسیل‌های باغ شهر مراغه و افزایش همکاری حوزه دانشگاه و صنعت خبر داد.

در این جلسه دکتر دانشفراز معاون دانشجویی و دکتر حاضر وظیفه مدیر روابط‌عمومی، به سابقهٔ درخشان دانشگاه مراغه در برگزاری چنین رویدادهایی اشاره کردند و بر همراهی صمیمانه مسئولین و همکاران جهت برگزاری به نحو شایسته تأکید گردید.

و نیز آخرین اقدامات و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری مطلوب کنفرانس شامل؛ جذب حامیان، اسکان و پذیرایی میهمانان، برگزاری نمایشگاه، برنامه‌های تفریحی و گردشگری، تبلیغات و پوشش خبری موردبحث و بررسی قرار گرفت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نهمین کنفرانس زئولیت ایران می‌توانند به وب‌سایت این کنفرانس به آدرس  https://9zcics.maragheh.ac.ir/fa مراجعه فرمایند.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.