نشست تخصصی جنگ رسانه‌ها در طوفان الاقصی برگزار شد

  • 24 Nov 2023
  • کد خبر: 571550
  • 10277

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ نشست دوم تخصصی سواد رسانه‌ای و جنگ‌رسانه‌‌ها در طوفان الاقصی با سخنرانی دکتر محمد لسانی، کارشناس و مدرس کشوری حوزه رسانه، چهارشنبه یکم آذرماه، در جمع  اساتید دانشگاه و سایر مراکز دانشگاهی مراغه، کارکنان، دانشجویان دانشگاه مراغه و فعالان بسیج دانشجویی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی  در سالن اوحدی برگزار گردید.

نشست تخصصی جنگ رسانه‌ها در طوفان الاقصی برگزار شد

دکتر محمد لسانی: 
موج آفرینی رسانه‌ای در موضوع فلسطین با تأکید بر محکومیت باشد، نه مظلومیت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ در این نشست با تأکید بر نقش رسانه‌ها در عصر حاضر و فراگیری آن در سبک ‌زندگی مردم و نه صرف انتقال پیام‌؛ به معرفی انواع رسانه‌ها، دفاع از کارکرد‌ها و محدود‌ساختن کارکرد‌های آن، ارکان سواد دیجیتالی و عملکرد رسانه‌های اجتماعی در حمایت مردم فلسطین پرداخت شد.

دکتر لسانی به عدم افزایش سواد رسانه‌ای مردم در تناسب با افزایش ابزارهای رسانه نسبت به گذشته اشاره کرد و گفت: امروزه دسترسی، تحلیل پیام و تولید محتوا می‌تواند راه‌حل کنش ما در حوزه‌ سواد رسانه‌ای باشد
 
وی ادامه داد: ما امروز نیازمند کاربرانی هستیم که در تولید محتوا، خلاقیت و مشارکت افزایی داشته‌ باشند و از سوی دیگر الگوریتم شبکه‌های اجتماعی آنهارا از مسیر حق و حقانیت جدا نکند.

این متخصص رسانه ضمن اشاره بر درگیری احساسی مخاطبین به جای واقعیت‌های عینی در مواجهه‌‌ی با پیام‌های شبکه‌های اجتماعی به بحث پساحقیقت پرداخت و گفت: مخاطبان وقتی حسشان نفی می‌کند واقعیت را قبول نمی‌کنند. 

وی بر دیدگاه‌های خوشبینانه به بیشتر شدن شناخت فناوری از افراد اشاره کرد و اذعان داشت: در کشور‌های دیگر مردم خود هزینه می‌کنند تا سواد رسانه‌ای را فرا بگیرند، ولیکن در ایران سازمان‌ها بیشتر از مردم علاقمند به ترویج آن هستند.

دکتر لسانی در خصوص مسائل فلسطین به موج عمومی حمایت افکار عمومی در حمایت از مردم فلسطین پرداخت و گفت: رسانه‌های اجتماعی توانستند، رسانه‌های جمعی را که در چنبره دولت‌ها و قدرت‌های جهانی هستند با تولید محتوا در حمایت مردم فلسطین دور بزنند.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.