معاون وزیر علوم در هفتاد و دومین نشست معاونان دانشجویی: باید فناوری با حوزه ورزش گره بخورد/ نمایشگاه بزرگ جاذبه های تحصیل در ایران برگزار می‌شود

  • 25 Aug 2023
  • کد خبر: 341865
  • 5609

دکتر داداش پور در نشست معاونان دانشجویی کشور در دانشگاه مراغه از ابلاغ و ارسال آیین نامه‌ اجرایی المپیاد ورزش‎های فناورانه به روسای دانشگاه‎ها در این هفته خبر داد و گفت: باید فناوری با حوزه ورزش گره بخورد.  وی افزود: نمایشگاه بزرگ جاذبه های تحصیل در ایران برگزار می‌شود.

معاون وزیر علوم در هفتاد و دومین نشست معاونان دانشجویی:  باید فناوری با حوزه ورزش گره بخورد/ نمایشگاه بزرگ جاذبه های تحصیل در ایران برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛  معاون وزیر علوم از ابلاغ و ارسال آیین نامه‌ اجرایی المپیاد ورزش‎های فناورانه به روسای دانشگاه‎ها در این هفته خبر داد و گفت: باید فناوری با حوزه ورزش گره بخورد.
 وی تصریح کرد: با وجود اینکه ورزش درکشور جاری است اما فناوری در ورزش هنوز به خوبی دیده نشده و عموم فناوری ها، فناوری‎های برون‎زا هستند.
معاون وزیر علوم به هدایت دانشجویان جامعه هدف به سمت بحث های فناورانه و هم زمان با پیشبرد اهداف ورزشی را از طریق المپیاد ورزش فناورانه امکان پذیر دانست که جریان دیگری را در حوزه فناوری و ورزشی در دانشگاه ها رقم خواهد زد.
رئیس امور دانشجویان به برگزاری 9 رویداد بزرگ ورزشی از سال 1400 تا کنون ( 5 المپیاد ورزشی در سال 1401 و 4 برنامه امسال ) که المپیاد ورزش های همگانی و المپیاد ورزش دانشجویان شاهد و ایثارگر و المپیاد جهانی چین و نهایتاً فستیوال ورزش‌های دانشگاهی را شامل می شود، اشاره کرد و گفت: فعالیت های سازمان فقط محدود به حوزه‎ی تربیت بدنی نبوده و در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز توسط دفتر سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان  اعم از جشنواره ملی سلامت تا طرح‎هایی که به تسکین حوزه آموزش منجر می شود کار شده است.

نمایشگاه بزرگ جاذبه های تحصیل در ایران برگزار می شود

وی از برگزاری "نمایشگاه بزرگ جاذبه های تحصیل در ایران" در محل مصلی تهران خبر داد وگفت: نمایشگاه بزرگ جاذبه‌های تحصیل در ایران از 23 تا 27 آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که تمام کنش‌گران فعال در عرصه بین الملل در دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین المللی در آن حاضر خواهدبود.
دکتر داداش پور گفت: 91موسسه جذب دانشجویان بین الملل در کشور فعال هستند و در تلاش هستیم موسسات اعزامی که در کشور های دیگر فعالیت میکنند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
وی تاکید کرد: تمام دانشگاه هایی که مجوز جذب دانشجو‌های بین الملی رادارند اعم از دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های آزاد یا موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.این اتفاق بزرگ نقطه عطفی برای جذب دانشجویان بین المللی در کشور می باشد.
 
گفتنی است این نشست صبح پنجشنبه 2 شهریورماه آغاز و تا 4 شهریورماه به میزبانی دانشگاه مراغه با حضور معاونین دانشجویی دانشگاه‌های کشور ادامه خواهد داشت.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.