معاون وزیر علوم در هفتاد و دومین نشست معاونان دانشجویی: آیین‌نامه جشواره دانشجویان سرآمد هفته آینده ابلاغ می‌شود

  • 25 Aug 2023
  • کد خبر: 341773
  • 5455

دکتر هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم در هفتاد و دومین نشست معاونان دانشجویی گفت: آیین‌نامه جشنواره دانشجویان سرآمد هفته آینده ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر علوم در هفتاد و دومین نشست معاونان دانشجویی: آیین‌نامه جشواره دانشجویان سرآمد هفته آینده ابلاغ می‌شود

دکتر هاشم داداش پور در هفتاد و دومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه مراغه ضمن بیان اینکه از سال 1400 تا الان کارهای بسیار زیادی انجام گرفته است خبر داد: تقریباً از سال 1400 تا هم اکنون 9 رویداد بزرگ ورزشی انجام شده است ( 5 المپیاد ورزشی در سال 1401 و 4 برنامه امسال) که المپیاد ورزش های همگانی و المپیاد ورزش دانشجویان شاهد و ایثارگر و بازی های یونید سیار و نهایتاً فستیوال ورزش های دانشگاهی را شامل می شود.  
معاون ‌وزیر با اشاره بر سایر رویدا‎های بزرگ از جمله مسابقات ورزشی داخل دانشگاه‎ها و جشنواره‎هایی که با همراهی معاونان از سطح خوابگاه‌ها شروع و تا سطح دانشگاهی و بالاتر ادامه پیدا کرده است، گفت: جشنواره‌ها ی برگزار شده فقط محدود به حوزه‎ی تربیت بدنی نبوده و در حوزه آسیب‌های اجتماعی توسط دفتر سلامت وزارت علوم نیز انجام گرفته است،  مواردی چون جشنواره ملی سلامت تا طرح‎هایی که به تسکین حوزه آموزش منجر می‎شود.
 
رئیس سازمان امور دانشجویان به برنامه"جشنواره دانشجویان نمونه" اشاره نمود و گفت: بخشی از شعاری که ما در این نشست با عنوان دانشجوی سرآمد دنبال می‌کنیم ناشی از نگاه تکریم نخبگان می باشد که سازمان امور دانشجویان خود را به آن متعهد می داند.
وی گفت: از آنجا که ممکن هست از یک دانشگاه سال ها دانشجوی نمونه‌ای به دلیل شرایط سطح بالای مطرح شده انتخاب نگردد. با هم فکری وزیر محترم آیین نامه دانشجویان سرآمد جهت برگزاری جشواره تدوین کردیم که هفته آینده ابلاغ خواهد شد.
معاون وزیر علوم در این مورد توضیح داد: در حوزه دانشجویان سرآمد سعی خواهد شد با گسترش معیار ها و گسترش دامنه انتخاب تعداد بیشتری از نخبگان دانشجویی را در ابعاد مختلف مورد حمایت قرار دهیم .طبق این جشواره 2 تا 5 درصد از دانشجویان از کل دانشگاه‎های کشور، دانشجویان سرآمد خواهند بود که از طریق آن خواهیم توانست به تداوم جریان علمی و تحقق مرجعیت علمی کمک کنیم.
 
وی ادامه داد: با برگزاری کامل جشنواره دانشجویان سرآمد از این پس دانشجویان نمونه از میان کسانی انتخاب خواهند شد که در جشنواه سرآمدان منتخب شده باشند.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.