معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه:  دانشجویان جدیدالورود حتماً در آیین معارفه نودانشجویان حضور داشته باشند

  • 11 Oct 2023
  • کد خبر: 469942
  • 8206

دکتر رضایی در حاشیه دومین روز از ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود فعالیت‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی را در استقبال از نودانشجویان که در حال انجام است تشریح کرد و گفت: تشکیل ستاد استقبال و برگزاری چندین نشست  براساس آیین نامه با همکاران  بخش های مختلف دانشگاه، آماده سازی محل ثبت نام، هماهنگ سازی مسئولین واحد‌های مختلف بخش ثبت‌نام، برگزاری کارگاه توجیهی و مشاوره والدین و پاسخگویی به سوالات که طی دو نوبت در طول سه روز  با حضور مسئولین واحد‌های مختلف دانشگاه برگزار شد؛ از جمله فعالیت‌ها هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه:  دانشجویان جدیدالورود حتماً در آیین معارفه نودانشجویان حضور داشته باشند


 وی در ادامه گزارش خود از فعالیت‌ها افزود: پذیرایی از نودانشجویان و والدین، آماده‌سازی حسینه دانشگاه برای حضور والدینی که صبح زود به دانشگاه می‌رسند، نوبت‌دهی و توزیع فرم‌های ملزوم ثبت‌نام توسط حراست و دانشجویان فعال فرهنگی، راهنمایی والدین و دانشجویان توسط فعالین فرهنگی، هماهنگی با بسیج دانشجویی برای ایجاد غرفه، گفتگوی صمیمی با والدین توسط مسئولین بخشهای مختلف  به پیشنهاد ریاست دانشگاه، ثبت نام برای ایجاد گروه ارتباط دانشگاه با اولیا و در نهایت پوشش مداوم رسانه‌ای رخداد ثبت‌نام نودانشجویان توسط گروه رسانه‌ واحد نشریات دانشجویی معاونت فرهنگی و اجتماعی، از جمله فعالیت‌های دیگری بودند که در حال انجام هستند. 

وی از برگزاری آیین معارفه و اردوی مراغه‌گردی برای نو دانشجویان در هفته آینده نیز خبر داد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه از  گسترده‌‌تر و بهتر شدن فرآیند ثبت‌نام نسبت به سال گذشته خبر داد و اذعان کرد: کارگاه‌های ویژه والدین سال گذشته  هر روز یک جلسه در روز بود که امسال به دو جلسه در روز افزایش یافته و جمعا شش جلسه برگزار خواهد شد. در واقع گفتگو صمیمی  با والدین برای اولین بار امسال انجام شد.
وی ادامه داد: بخش رسانه‌ معاونت فرهنگی و اجتماعی، جدیداً راه اندازی و توسعه پیدا کرده است و سال گذشته کمرنگ تر بود.

عضو هیئت رییسه دانشگاه مراغه  طی توصیه‌ به دانشجویان جدیدالورود بیان کرد: اولین توصیه من به نو دانشجویان این است که حتما در مراسم آیین معارفه شرکت کنند، چون معاونت دانشجویی، حراست، معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت آموزشی در این آیین حضور داشته و توضیحات لازم را ارئه می‌دهند تا دانشجویان در جریان کلیه امور دانشگاه قرار گیرند که چه مواردی را باید انجام دهند و چه مواردی را نباید انجام دهند.

وی در دومین توصیه خود گفت: حتما به درسشان برسند و درس‌ خواندنشان تدریجی باشد و به موقع امتحانات موکول نکنند. در کنار تحصیل در کلاس‌های حرفه‌ آموزی و جشنواره هایی که برگزار خواهد شد شرکت کنند تا از مدرک ارائه شده و امتیازات آن  در آینده استفاده کنند که قطعا مفید خواهد بود. 

دکتر رضایی افزود: دانشجویان قبل از اینکه هر کاری انجام دهند از بخشهای مختلف مشورتی دانشگاه کمک بگیرند این بخشها شامل  واحد مشاوره  دانشگاه، واحد مشاوره دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،  اساتید راهنما  و کارشناسان بخش های مختلف می باشد، مشورت در زمان انتخاب واحد  اهمیت بالایی دارد این مشورت ها کمک می کند دانشجویان دچار مشکلات تحصیلی نشوند.

معاون فرهنگی دانشگاه مراغه در آخرین توصیه خود بیان کرد: طبق توصیه پیامبر ( ص)کسانی را دوست بگیرند، که دیدنش شما را به یاد خدا بیندازد، گفتارش بر دانش تان بیفزاید و کردارش شما را به آخرت تشویق کند.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.