معاون امور دانشجویان داخل در سومین روز از هفتاد و دومین نشست معاونین دانشجویی: گفتمان غالب در دانشگاه توجه به امور مثبت باشد

  • 26 Aug 2023
  • کد خبر: 344096
  • 5509

رایزنی‌های بسیاری انجام شده است و معاونین دانشجویی، مدیران بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری در سطح معاونین وزارت، مدیران در سطوح مدیرتی مختلف و کارشناسان چندین ساعت جلسه گذاشتیم امیدواریم که ظرف این هفته یا اوایل هفته آینده ابلاغ شود.

معاون امور دانشجویان داخل در سومین روز از هفتاد و دومین نشست معاونین دانشجویی: گفتمان غالب در دانشگاه توجه به امور مثبت باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ دکتر اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل در نشستی که به میزبانی دانشگاه مراغه طی چند روز برگزار گردید در خصوص آیین نامه جدید دانشجویان سرآمد گفت: رایزنی‌ها بسیاری شده است و معاونین دانشجویی، مدیران بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری در سطح معاونین وزارت، مدیران در سطوح مدیرتی مختلف و کارشناسان چندین ساعت جلسه گذاشتیم امیدواریم که ظرف این هفته یا اوایل هفته آینده ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه در آیین‎ نامه دانشجویان سرآمد به دنبال کارهای خوب، آدم‌های خوب با ویژگی‌های خوب هستیم افزود: خوب نه به مفهوم اخلاقی صرف بلکه یعنی گفتمان غالب در دانشگاه توجه به امور مثبت باشد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل بعضی‎ها در حوادث سال 1401 این بود که گفتمان غالب ما توجه به امور مثبت نبود یا به عبارتی ریل‌هایی وجود نداشت، یا اگر هم داشتیم این ریل ها زنگ‎زده و کهنه شده بود؛ حرکت نمی‌کرد و بروز نبود، در همین راستا وزیر علوم به سازمان دستور دادند که آیین‌نامه دانشجویان سرآمد تنظیم گردد.

وی ادامه داد: تفاوت با آیین‌نامه‌های دانشجویان نمونه نه در امتیازات بلکه در سطح آن است، یعنی اینکه ما دانشجوی سرآمد آموزشی، سرآمد پژوهشی، سرآمد فناوری، سرآمد فرهنگی هنری سرآمد بین المللی و یا دانشجوی سرآمد من جمیع جهات خواهیم داشت و این‌ها در سطح دانشگاه هستند.

وی با اشاره و تصریح شعار نشست معاونین گفت: مدیریت روز آمد یعنی هم در تکنولوژی، هم در سخن، هم در ایده، هم در مدیریت و هم درطرح های روز آمد رفاهی و غیر رفاهی بروز باشید که باعث می‌شود دانشگاه کارآمد باشد و خروجی این دو مقوله دانشجوی سرآمد خواهد بود.

دکتر ارژنگ ادامه داد: ما بی‌جهت این شعار را انتخاب نکردیم، گاهی اوقات درگیری با مسائل حاشیه نمی‌گذارد ولی اگر برویم سراغ دانشجوی سرآمد آن مسائل دست دوم خواهند شد، چرا که دانشجو در یک فضای آرمانی دیگری واقع می‎شود تا بجای اینکه سطح آرزو‌ها و آرمان‌های دانشجو را پایین بیارویم می‌گوییم بروید و سرآمد شوید و در این راستا یک سری امتیازات را برای این دانشجویان پیش بینی کرده‌ایم.

 

 

​​​​​​​

 


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.