معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در دانشگاه مراغه: اصل فرایند مسکن‌دار شدن یاوران علمی و هیئت علمی حتماً انجام خواهد شد

  • 23 Aug 2023
  • کد خبر: 336044
  • 5083

دکتر خطیبی صبح چهارشنبه یک شهریورماه در ادامه افتتاحیه ساختمان مرکزی کتابخانه مرکزی دانشگاه مراغه در نشست صمیمی با جمعی از اعضای هیئت علمی و یاوران علمی این دانشگاه به گفت‌وگو پرداخت.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در دانشگاه مراغه: اصل فرایند مسکن‌دار شدن یاوران علمی و هیئت علمی حتماً انجام خواهد شد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه: در این دیدار نمایندگان شورای صنفی اساتید و کارکنان به ارائه مسائل و دغدغه‌های خود از جمله مشکلات مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان، اصلاح آیین‌نامه‌های استخدامی، تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی و قراردادی، حقوق پایین و همسان‌سازی پرداختند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم نیز در پاسخ به کارمندان دانشگاه مراغه با تأکید بر اینکه اصل فرایند مسکن‌دار شدن یاوران علمی و هیئت علمی حتماً انجام خواهد شد، عنوان کرد: افق‌های روشنی در زمینه‌های اقتصادی دیده می‌شود و روز به روز به کمک خداوند از مشکلات کاسته می‌شود.

این مسئول وزارتی افزود: ما اعتقاد داریم منابع انسانی مهمترین رکن دانشگاه است. یعنی اگر پروژه عمرانی با ارقام چند صد میلیاردی افتتاح بشود، ولی منابع انسانی آن دل‌آزرده باشند این پروژه برای ما فایده‌ای نخواهد داشت. وی دامه داد: بی‌شک شرایط اقتصادی سخت است و ما آگاهی کامل به مشکلات حقوق و معیشتی اعضای هیئت‌ علمی و کارکنان داریم و در صدد رفع این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به سه رکن اصلی دانشگاه یعنی هیئت علمی، یاوران علمی و دانشجویان وجود شکاف بین کارکنان و اعضای هیئت علمی را در برهه از زمان یادآوری کردند و اذعان کردند: ما در تلاش هستیم‌ تا این شکاف ایجاد شده را ترمیم کنیم و در همین راستا به رؤسای دانشگاه‌ها تأکید کرده‌ایم تا کارکنان در شورا‌ها، کارگروه‌ها عضو باشند و در تصمیم‌گیری‌های دانشگاه مؤثر واقع بشوند.

وی ادامه داد: زمانی که مسکنی لازم است قطعاً تفاوتی بین هئیت علمی و کارکنان وجود ندارد و از قضا ما موضوعی را که به جد خیلی پیگیری کردیم بحث مسکن کارکنان بوده است.

دکتر خطیبی حضور خود در استان آذربایجان شرقی را برگزاری جلسه شورای مسکن این استان اعلام کرد و گفت: ما دیروز جلسه شورای مسکن استان اردبیل را داشتیم و پنجشنبه این هفته جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی را با حضور استاندار، مدیر کل راه و شهر‌سازی خواهیم داشت.

وی بحث این جلسات و توافق وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی را بی نظیر خواند و افزود: چنین فرصتی برای اولین بار فراهم شده است و ما نهایت استفاده را از این راه قانونی برای اعضای هیئت علمی و کارکنان خود می‌کنیم.

 


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.