در آستانه هفته پژوهش و فناوری؛ آغاز به کار جشنواره پژوهشی شهر دانشگاهی مراغه به میزبانی دانشگاه مراغه

  • 26 Nov 2023
  • کد خبر: 575442
  • 6381

در آستانه هفته پژوهش و فناوری و همزمان با شانزدهمین گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری دانشگاه مراغه، جشنواره پژوهشی شهر دانشگاهی مراغه با حضور : مسئولین شهری، دانشگاهی، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان و برپایی ۲۶ غرفه نمایشگاهی در دانشگاه مراغه آغاز به کار کرد.

در آستانه هفته پژوهش و فناوری؛ آغاز به کار جشنواره پژوهشی شهر دانشگاهی مراغه به میزبانی دانشگاه مراغه

رئیس دانشگاه مراغه:
دانشگاه‌ باید برای حل مشکلات جامعه ایفای نقش کند
دکتر محمد زادشکویان در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه با اشاره بر جمله رهبر معظم انقلاب: «رمز پیشرفت یک کشور، یعنی آن محور اصلی برای اقتدار یک کشور، پیشرفت همراه با اقتدار علم است» گفت: اقتدار و ایجاد ثروت بدون دانش و پژوهش‌های سودمند برای جامعه میسر نخواهد بود.

وی ایفای نقش دانشگاه در حل مسائل جامعه و کشور را ضرروی دانست و افزود: دانشگاهی که هیچ مسئولیت و نقشی در حل مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور ندارد، دانشگاهی در خور تجلیل و تقدیر نیست.

رئیس دانشگاه مراغه ترویج روحیه خودباوری و اعتماد به نفس‌ را با توجه به بیانات رهبری از ضرورت‌ها معرفی کرده و در مورد رسالت دانشگاه مراغه گفت: ما باید ثروت را از طریق دانش به سبد خانوار مردم تزریق کنیم تا توانسته باشیم، مسئولیت اجتماعی خود در قبال جامعه به انجام رسانیم.
 

مدیر پژوهشی دانشگاه مراغه:
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه فرصتی برای ارتباط و در کنار هم بودن دانشگاه و بدنه شهر است

دکتر مازیار فرزام در افتتاحیه جشنواره پژوهشی شهر دانشگاهی مراغه، بر گستردگی و مفصل‌بودن برنامه‌ها در گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه مراغه اشاره کرد و گفت: از اواخر آبان‌ماه ، سلسله سخنرانی‌های هفته پژوهش با دعوت از میهمانان خارجی و اساتید خود دانشگاه مراغه آغاز شده است. وی اضافه کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه با برپایی ۲۶ غرفه از فعالیت پژوهشی ادارات و سازمان‌های شهرستان مراغه افتتاح و تا ۱۲ آذرماه در معرض دید بازدیدکنندگان خواهد بود.

مدیر پژوهشی دانشگاه مراغه ضمن اشاره بر بازمهندسی دانشگاه‌ها در ساختار‌های خود و حرکت به سمت دانشگاه‌‌های جامعه محور، دانش بنیان و کار آفرین، به‌طور کلی، دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، گفت: حرکت کشور به سوی تعریف مأموریت‌های جدید و به غیر از دو مأموریت آموزش و پژوهش است که ارتباط گسترده‌تر با بدنه شهر از مأموریت‌های دانشگاه‌های نسل سه و چهار محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه نیز در حاشیه این افتتاحیه و پس از بازدید ضمن تشکر از عوامل برپایی این نمایشگاه در هفته پژوهش، سطح کیفی نمایشگاه را خیلی خوب دانست و افزود: امیدوارم بشود این نمایشگاه های اسوه توسعه یابند.

جانشین سپاه ناحیه مراغه نیز به وجود جهاد امیدآفرینی در این نمایشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: اقدامات و پیشرفت‌های اتفاق افتاده طی چهار دهه اخیر ایران را به جایی رسانده است که می‌تواند در مقابل دستاوردهای جهان مقابله کند.

جشنواره پژوهشی شهر دانشگاهی مراغه در بر گیرنده ی برنامه های مختلف پژوهشی می باشد که بخشی از آن تحت عنوان نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراغه امروز آغاز بکار کرد و تا ۱۲ آذرماه در معرض دید علاقمندان و پژوهشگران می‌باشد.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.