مراسم یادبود شهدای خدمت و حماسه فتح خرمشهر در دانشگاه مراغه برگزار شد

  • 28 May 2024
  • کد خبر: 994144
  • 26368

مراسم بزرگداشت شهدای راه خدمت و حماسه فتح خرمشهر به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی با حضور سرهنگ پاسدار حیدری فرمانده سپاه مراغه، دانشگاهیان و دانشجویان در مسجد امام صادق (ع) دانشگاه مراغه برگزار شد . 

مراسم یادبود شهدای خدمت و حماسه فتح خرمشهر در دانشگاه مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر محمد زادشکویان رئیس دانشگاه مراغه ضمن اشاره به تشییع و وداع بی نظیر مردم قدرشناس و دیندار از شهدای خدمت، گفت: از شاخصه های برجسته رئیس جمهور و شهیدان خدمت، ایمان و اخلاص در کار و رضایتمندی مردم بود و ما نیز بعنوان خدمتگزار و ادامه دهنده راه آنان، باید هم صدا و هم نظر، اهداف خود را در راستای خدمت به مردم درد دیده قرار دهیم و از هیچ تلاش، کوشش و ایثاری برای توسعه دانشگاه، شهر و استان و در نهایت عظمت کشور عزیزمان ایران دریغ نکنیم. 

فرمانده سپاه ناحیه مراغه:
 عملیات بیت المقدس یک مدل نوین از تفکر انقلابی و وحدت به جهان ارائه داد/جهاد و اخلاص شهدای خدمت الگویی بی‌نظیر برای همه ما است

فرمانده سپاه ناحیه ویژه مراغه در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و حماسه فتح خرمشهر دانشگاه مراغه، به اهمیت تدریس و بررسی عملیات بیت‌المقدس در دانشگاه‌های دفاع جهانی اشاره کرد و تأکید داشت که نه تنها این عملیات برای ملت ایران، بلکه برای جهانیان نیز مدرسه‌ای ارزشمند از تجربیات ۸ سال دفاع مقدس است.

وی با اشاره بر وحدت و همت بی‌نظیر ارتش، سپاه، بسیج، و نیروهای مقاومت محلی از سراسر کشور، عملیات آزادسازی خرمشهر را از بزرگترین پیروزی‌های نظامی و دفاعی دانست و افزود: این عملیات، یک مدل نوین از تفکر انقلابی و وحدت در مواجهه با تهدیدهای بیرونی را به جهان ارائه داد و روحیه مضاعفی به رزمندگان داد.

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت در حادثه سقوط بالگرد به الگوبرداری از چنین شخصیت‌های عالی‌رتبه‌ای تأکید کرد و ادامه داد:  شهدای خدمت واقعا خدمت را جاودانه کردند که باید  الگوی همه ما باشند. 

وی با اشاره بر جمله شهید آوینی که «در عالم رازی‌ست که جز به بهای خون فاش نمی‌شود» گفت: امام حسین(ع) هم با خون خود اسلام را احیا کرد و شهدای خدمت نیز با خون خود در فضای جنگ ترکیبی دشمن، وحدت، یکپارچگی و آن عشق به انقلاب و وفاداری به نظام را با حضور بی نظیر خود در تشییع و بدرقه شهدا تثبیت کردند.

تلاوت قرآن، پذیرایی و توزیع نوشته در وصف رئیس جمهور، مداحی در وصف سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین (ع) و شهدای  خدمت توسط برادر شهرام زارعی  از دیگر بخش های این مراسم بزرگداشت بود و با اقامه نماز ظهر و عصر و حضور و قرائت فاتحه در مزار شهید گمنام دانشگاه به اتمام رسید. 

گفتنی است این مراسم با همکاری بسیج دانشجویی، تشکل جامعه اسلامی دانشجویان، هیئت مکتب الشهدا  و کانون دختران آفتاب برگزار شد.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.