مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه مراغه برگزار شد

  • 29 Nov 2023
  • کد خبر: 579827
  • 6032

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه، مراسم گرامیداشت هفته بسیج، سه‌شنبه ۷ آذرماه ۱۴۰۲، باحضور برادر امیدی، فرمانده حوزه خاتم‌الانبیا شهرستان مراغه به عنوان سخنران، معاون فرهنگی‌اجتماعی و معاون آموزشی‌پژوهشی دانشگاه مراغه، کارکنان و دانشجویان بسیجی در سالن آمفی تئاتر فجر برگزار شد.

مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه مراغه برگزار شد

دکتر رضایی معاون فرهنگی واجتماعی  ضمن تبریک و تهنیت هفته بسیج، تسلیت ایام فاطمیه و خیر مقدم گویی، کیستی و چیستی یک بسیجی و بسیج را توصیف کرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمود: بسیج یعنی حضرت علی(ع) که تمام وجودش را وقف  اسلام کرد؛ ایشان نهج البلاغه به عنوان برادر قرآن و کتاب  یک بسیجی الگو...مطرح و ازحضار و بسیجیان خواست که آن را حتما مطالعه فرمایند. 
 در ادامه ایشان بیان کردند بسیجی یعنی حضرت فاطمه‌(س) که فی‌سبیل‌الله در حوزه‌های مختلف جهاد کردند و  در این راه شهادت رسیدند. 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره بر سخن سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به عنوان یک بزرگ بسیجیان قرن حاضر گفت: برای خدا کار کنید او می بیند و بسیجی را کسی دانست که کارهای خود را برای رضایت خالق انجام می‌دهد و هیچ انتظاری برای تمجید و تقدیر ندارد و اسلام را ریشه کن کننده تمام مشکلات می داند. 

فرمانده حوزه خاتم الانبیاء شهرستان مراغه:
امروزه وظیفه بسیج ایجاد همگرایی اجتماعی و فرهنگی در جامعه است

برادر امیدی طی سخنانی در این مراسم به مباحث و نکاتی همچون تاریخچه انقلاب اسلامی و علت اصلی انقلاب، بی‌نظیر‌بودن قدرت مردم در برابر حکومت شاهنشاهی، همدلی صددرصدی مردم، از کف خیابان تا نخبگان دانشگاهی، وجود تفکر توانایی رهبری جامعه توسط ولی فقیه و دلیل اصلی به وجود آمدن بسیج پرداخت.

وی با تشریح شکاف‌های نسلی و فرهنگی بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، اذعان داشت: بسیج با پر کردن شکاف‌های نسلی و ایجاد همگرایی های سازنده در جامعه، فاصله بین نسل‌های مختلف را کاهش داد‌. 

برادر امیدی با اشاره بر تبدیل شکاف‌های موجود به گسست تضادهای شدید اجتماعی‌ و فرهنگی در عصر حاضر، گفت: امروزه وظیفه بسیج ایجاد همگرایی اجتماعی و فرهنگی در جامعه است.

فرمانده حوزه خاتم‌الانبیاء شهرستان مراغه بیان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، کسی بر این باور نبود که می‌توان قدرت مردم و قدرت ایدوئولوژی مذهب را برای تحقق یک انقلاب در نظر گرفت. هیچ کسی بر این باور نبود که با مذهب و رهبران دینی می‌توان انقلاب کرد، ولی دنیا شاهد این انقلاب بزرگ بود.
در ادامه برادر محسنی هنرمند مدعو نیز دو قطعه حماسی اجرا کرد.

پایان بخش مراسم قرائت بیانیه به مناسبت هفته بسیج توسط برادر بیدقی و پذیرایی بود


در این مراسم برادر بیدقی ضمن تاکید بر لزوم حضور  همکاران  در تمام صحنه های انقلاب به قرائت بیانیه به مناسبت هفته بسیج پرداختند.

بیانیه بسیج کارکنان دانشگاه مراغه به مناسبت هفته بسیج 

 بسیج لشکر مخلص خداست. امام خمینی (ره)

 تاریخ انقلاب اسلامی و روند شکل‌گیری و ثبات و استقرار نظام مقدس اسلامی در سرزمین پهناور و باشکوه ایران مملو از وقایع و رخدادهای کلانی است که هر کدام فی‌نفسه قطعه‌ای سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار به شمار می‌روند، در این عرصه پرفرازونشیب، پنجم آذر سال ۱۳۵۸ نقطه عطفی بر مانایی و دوام و صلابت نظام الهی و مردمی جمهوری اسلامی به‌حساب می‌آید، بدون شک امروز هیچ اهل انصافی نقش بسیج و تفکر بسیجی در تحقق عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را انکار نمی‌کند .

 بسیج میعادگاه همه اقشار مردم برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمان‌ها و اهداف آن تا تشکیل تمدن نوین اسلامی است. دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی در سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی، مشارکت در رشد و توسعه همه‌جانبه علمی، مقابله غیرتمندانه با تهاجم فرهنگی و نفوذ بی‌امان دشمن و دفاع از حریم اهل‌بیت و کشور، همه‌وهمه نشان از عمق تفکر انقلابی، بصیرت والایی، اراده خلل‌ناپذیر و اقدام عاشورایی و بهنگام بسیجیان است که نشات گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده و همگی جمله در این نهاد انقلابی و مردمی گردآمده است .

 هفته بسیج فرصت ارزشمند و مناسبی برای بازخوانی فلسفه و چرایی صدور فرمان حضرت امام خمینی) ره (مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و رهاوردهای این تدبیر راهبردی و تصمیم سرنوشت‌ساز برای ملت ایران و بلکه سایر ملل مسلمان و حق‌طلب در مقیاس منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در عرصه‌های استکبارستیزی و استقلال‌طلبی به شمار می‌رود .

 بی‌تردید، بسیجیان دانشگاه مراغه با پیروی از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و پیشرفت‌های علمی و فکری خود با رویکرد خدمتگزاری به مردم و ترویج تفکر و فرهنگ بسیجی در محیط کار آماده‌ی حماسه‌ای دیگرند

 مجموعه بسیج کارکنان بسیجیان دانشگاه مراغه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با تجدید بیعتی بسیجی وار به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، بر خود وظیفه می‌داند علاوه بر اینکه بر بصیرت انقلابی خود بیفزاید برای حفظ نظام و آرمان‌های بلند امام و شهدا با نصب العین قراردادن منویات مقام عظمای ولایت و با آمادگی همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف همواره بر تکلیف و رسالت سنگین خود که همانا حفظ ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) و ایستادگی در مقابل هرگونه ظلم و ستم بوده ادامه دهد و از ولایت محوری و ولایت‌مداری خود قدمی عقب‌نشینی نکند و خاطرنشان می‌سازد که اگر جامعه از فرهنگ ناب تهی گردد دچار تزلزل خواهد شد که همانا پیر و مقتدایمان نیز این نکته را قبال گوشزد نموده‌اند

 خالصه کلام، اگر بر کشوری نوای بسیجی طنین‌انداز شد
چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد شد والا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند


بسیج کارکنان شهید دکتر نجات‌اللهی دانشگاه مراغه


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.