مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی، شهدای ۱۵ خرداد و شهدای خدمت در دانشگاه مراغه برگزار شد

  • 02 Jun 2024
  • کد خبر: 1011590
  • 17833
مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی، شهدای ۱۵ خرداد و شهدای خدمت در دانشگاه مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛​​​​​ مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، شهدای ۱۵ خرداد و شهدای خدمت با همکاری هیات مذهبی مکتب الشهداء و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه و حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ حجت الاسلام و المسلمین زمانی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه مراغه در ابتدای سخنرانی خود در بیان مقام حضرت امام خمینی(ره) با استناد به فرمایش امیرالمومنین در نهج البلاغه که فرموده اند: الْمُؤْمِنُ بِشْرُهُ فِي وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِي قَلْبِهِ، أَوْسَعُ شَيْءٍ صَدْراً وَ أَذَلُّ شَيْءٍ نَفْساً، يَكْرَهُ الرِّفْعَةَ وَ يَشْنَأُ السُّمْعَةَ، طَوِيلٌ غَمُّهُ، بَعِيدٌ هَمُّهُ، كَثِيرٌ صَمْتُهُ، مَشْغُولٌ وَقْتُهُ، شَكُورٌ، صَبُورٌ، مَغْمُورٌ بِفِكْرَتِهِ، ضَنِينٌ بِخَلَّتِهِ، سَهْلُ الْخَلِيقَةِ، لَيِّنُ الْعَرِيكَةِ، نَفْسُهُ أَصْلَبُ مِنَ الصَّلْدِ وَ هُوَ أَذَلُّ مِنَ الْعَبْدِ. در دوبخش به ویژگی های امام خمینی(ره) پرداخت: ویژگی های فردی و شخصیتی امام راحل جلوه ای از وجود انبیاءالهی بود، ایمان، اخلاص، معنویت، سیاست، شجاعت و قناعت او در طراز یک رهبر دینی و انقلابی بود. بخش دوم، ویژگی های عملی؛ آثار اجتماعی حضرت امام(ره) برگرفته از شخصیت فردی او می باشد، قیام او، انقلاب او، تحول او، عزت، اعتماد، استقلال او مجدد اسلام و دین در جهان معاصر بود و امید را بر جامعه ایران و تمام آزادیخواهان جهان برگرداند. محور قیام و حرکت او ممنوعیت خود تحقیری، دیگر تحقیری، جامعه تحقیری بود...
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه مراغه با بیان اسناد معتبر تاریخی از مصاحبه های امیرعباس هویدا و شاه پهلوی به خودتحقیری و تظلم قبل انقلاب پرداخت وی تاکید کردند امام راحل در جامعه ایران و جهان کار انبیاءگونه نمود و عزت آفریدند.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی با یادآوری نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان و جوانان آمریکا بیداری، قیام و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را بخشی از جبهه مقاومت در جهان خطاب فرمودند.
 در پایان با تجلیل و تکریم شهدای خدمت و شهید عزیز جمهور آنان را مصداق مومنانی که در فرمایش امیرالمومنین آمده است خواندند.

به یاد امام راحل (ره) و شهدای خدمت؛ زیارت عاشورا توسط دکتر عباس رضایی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه قرائت شد و مداح اهل بیت عصمت و طهارت، اقای زارعی مدیحه سرایی و ذکر مصیبت کردند.

این مراسم با صرف صبحانه و با حضور دانشگاهیان  بر مزار شهید گمنام و تجدید میثاق با آرمان های شهدا و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پایان یافت.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.