مراسم گرامیداشت روز مهندس در دانشگاه مراغه برگزار شد

  • 04 Mar 2024
  • کد خبر: 729008
  • 9036

گرامیداشت روز مهندس به همت انجمن علمی مهندسی مواد‌ و متالورژی روز دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ با حضور رئیس دانشگاه، جمعی از معاونان، مدیران و روسای دانشکده ها، اساتید و دانشجویان فنی و مهندسی و کشاورزی در دانشگاه مراغه برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز مهندس در دانشگاه مراغه برگزار شد

رئیس دانشگاه مراغه ضمن گرامیداشت روز مهندس و تبریک این روز گفت: علم مهندسی علم بسیار پیچیده‌ای است، که صحبت درباره مهندس و نقش آن در آفرینش طرح‌ها و خلق ایده جدید کاری بسیار سخت است.
ایشان در تایید گفته‌های خود با اشاره به دستاورد‌های خواجه نصیرالدین طوسی، مهندس را فردی کاردان معرفی کرد که بتواند بهترین راهکار را برای حل مشکلات متفاوت جامعه ارائه دهد.
وی در ادامه گفت: در حوادثی همچون زلزله اخیر ترکیه، ما شاهد اشتباهات متداول مهندسی بودیم که غیر قابل جبران بودند؛ و نشان از کم‌توجهی به علم مهندسی بوده است. شما باید برای رفاه جامعه در رشته‌های مختلف به گسترش مرز‌های دانش کمک کنید.
دکتر زادشکویان در پایان از دانشجویان مهندسی خواست تا با به کارگیری علوم مختلف، نوآوری، ابتکار، خلاقیت و کارآفرینی را هدف کار خود قرار دهند.

دکتر معروفی آذر ضمن تبریک روز مهندس از عوامل اجرایی مراسم تشکر نمود و خطاب به دانشجویان گفت: یک مهندس بدون شک باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد. نظم و انضباط، کارگروهی و قدرت رهبری از ویژگی‌های یک مهندس کارآمد است.
اجرای استندآپ کمدی توسط دانشجوی مهندسی عمران حسین رشیدی و مسابقه از دیگر آیتم‌های این مراسم بود.
در پایان از دانشجویان ابوالفضل رحمتی و امیر لطفی به دلیل اجرا و ساخت سازه مبلمان محوطه با طرح پل کابلی تقدیر به عمل آمد.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.