مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه مراغه

  • 07 Dec 2023
  • کد خبر: 589801
  • 89405

آیین گرامیداشت روز دانشجو با حضور فرماندار مراغه، برخی روسای ادارات یا نمایندگان ایشان، هیئت رئیسه، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه مراغه روز سه‌شنبه ۱۴ آذر‌ماه با حضور بیش از ۶۰۰ نفر دانشجو برگزار گردید.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه مراغه

رئیس دانشگاه مراغه در مراسم روز دانشجو:
طبیعت دانشجو مطالبه‌گری است

دکتر زادشکویان، رئیس دانشگاه مراغه ضمن خیر مقدم به میهمانان، تبریک و تهنیت روز دانشجو و تسلیت ایام فاطمیه، ۱۶ آذر را روز جنبش دانشجویی و نقطه عطفی برای دانشجویان حماسه آفرین خطاب کرد.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه دانشجویان در آینده نچندان دور، در مدیریت‌های عالی و جایگاه‌های بسیار ارزشمندی قرار خواهند داشت، با نقل توصیه‌های مقام‌معظم رهبری برای دانشجویان، افزود:  رهبر معظم انقلاب به دانشجویان چند توصیه دارند. اول پرهیز از انفعال و ناامیدی، دوم اندیشه‌ورزی‌، سوم مماس شدن با مسائل کشور، چهارم مطالبه‌گری، پنجم مراقبت از این که دشمن از مطالبه بحق سوء استفاده نکند؛ ششم دانشجوها و تشکل‌های دانشجویی فعالیتهای بین‌المللی داشته باشند و توصیه آخر مسئولیت کنونی در اداره کشور را پله‌ای برای مسئولیت‌های بالاتر قرار ندهند.

رئیس دانشگاه مراغه چهار کلمه کلیدی، طی دوران تحصیلی در دانشگاه را استقلال، ایثار، اراده و امید خطاب کرد و گفت: تا اراده نباشد رسیدن به استقلال، اتفاق نمیفتد و کارکردن با ایثار، فداکاری و امید در سطح بین المللی و ملی است که راهی را برای مشکلات‌ واقع در دنیا پیدا می‌کنیم. 

دکتر زادشکویان در ادامه با اشاره به کارگاه‌های مخاطره‌ آموزی گفت: ما در دانشگاه به دانشجو آموزش میدهیم که در کنار تحصیل یک مهارت فنی برای محصولی کاربردی را بیاموزد. هدف از این کار اشتغال‌ زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

فرماندار شهرستان مراغه در مراسم روز دانشجو:  
نگاه به آینده امیدوار کننده است، چون شما دانشجویان سازندگان آن هستید

دکتر داوود اسدیان، فرماندار مراغه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه مراغه یاد و نام سه شهید دانشجو سال ۱۳۳۲ را گرامی داشت و با تحلیل از جایگاه‌های علمی، پژوهشی، صنعتی کشور در منطقه و جهان، افزود: ما به آینده امیدواریم چون سازندگان آینده کشور شما‌ها هستید.

همچنین وی از آغاز عملیات فیبرگذاری در راستای طرح توسعه زیرساخت‌های اینترنت استان به عنوان اولین شهر در استان در این روز خبر داد و گفت: سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر ارتقا خواهد یافت و مردم شهرستان مراغه و دانشجویان ساکن این شهر، پس از آغاز دهه فجر از اینترنتی با سرعت، امنیت و کیفیت بالا برخوردار خواهند شد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره بر دستاورد‌های ملی ایران در ساخت موشک‌ هایپرسونیک، پرتابگر ماهواره‌ها، ناوگان زیردریای نظامی، پژوهش‌های برتر سلول‌های بنیادی، تولید واکسن کرونا، تولیدات علم نانو؛ رشد و توسعه و پیشرفت ایران را پیشرفتی چشمگیر و جهشی دانست‌.

 وی در ادامه به جنگ فلسطین و رژیم صهیونیسم اشاره کرد و گفت: شکست آمریکا در عملیات‌ طوفان الاقصی شکست سنگینی بود که کمر صهیونیسم را شکست. این شکست ضربه غیر قابل ترمیمی برا آنها بود و اکنون صهیونیسم در تلاش است با کودک کشی و نسل کشی، این شکست را جبران کند.

فرماندار شهرستان مراغه این جنگ را جنگ حق و باطل دانست و خاطرنشان کرد: این وعده خداوند است که مردم غزه در نهایت پیروز خواهند شد و امروز نوبت من و شماست که در مسائل که دنیا با آن مواجه است، نقش خود را بهتر ایفا کنیم.

در دیگر بخش ‌های این مراسم پذیرایی و اجرای سه قطعه حماسی در وصف شهدای مدافع حرم، سردار سلیمانی، ایران و ایرانی توسط برادر محسنی انجام شد و دانشجویان با شور تمام با وی همخوانی کردند.
همچنین بیانیه به مناسب روز دانشجو توسط دبیر جامعه اسلامی دانشجویان، امیررضا قره شهرک قرائت شد.

#دانشگاه مراغه

#مراغه

#روز دانشجو

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.