مراسم معارفه و جلسه توجیهی آیین‌نامه جدید آموزشی نو‌‌دانشجویان  کارشناسی‌ارشد و دکتری برگزار شد

  • 31 Oct 2023
  • کد خبر: 526028
  • 7022

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛مراسم معارفه و جلسه توجیهی نودانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری سال‌تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ روز یکشنبه ۷ آبان‌ماه، با حضور رئیس دانشگاه، معاونان، رؤسای دانشکده‌ها و نودانشجویان دانشگاه مراغه همراه با آئین پرچم سپاری و مسابقه در آمفی‌تئاتر فجر برگزار شد.

مراسم معارفه و جلسه توجیهی آیین‌نامه جدید آموزشی نو‌‌دانشجویان  کارشناسی‌ارشد و دکتری برگزار شد


در ابتدای این مراسم دکتر زادشکویان رئیس دانشگاه مراغه با بیان اینکه شما دانشجویان سربازان جبهه تلاش و همت هستید، افزود: هدف خود را خالص کنید. ما به‌عنوان سربازان نظام یکی از وظایفمان این است که برای حفظ استقلال وامنیت کشور خود تلاش کنیم و در حوزه‌های مختلف راهکارهایی پیشنهاد کنیم که این راهکارها منجر به اشتغال‌زایی شود.

وی با تأکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما امنیت‌غذایی است از دانشجویان خواست تا زمان خود را صرف انتخاب یک موضوع تحقیقاتی دقیق نموده و به فکر آینده روشن باشند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که دانشگاه مراغه به یک دانشگاه نسل پنجم تبدیل شود به‌طوری‌که وقتی دانشجو دانشگاه را ترک می‌کند، یک دفترچه دانش‌فنی در دست داشته باشد که به‌راحتی قابلیت تبدیل به ثروت است. ما می‌خواهیم دانشگاه مراغه در سطح استانداردهای جهانی بوده و مثل تمام دانشگاه‌های دنیا مدیریت مشارکتی، یعنی مشارکت دانشجو در تصمیم‌گیری‌ها وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی: 

علم در کنار امید، اخلاق و ایمان معنا می‌یابد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره بر سخن رهبری که فرمود: علم، علم زمین نمی‌ماند، افزود: دنیا، دنیای رقابت است. انسان‌ها شبانه‌روز در تلاش‌اند تا به پیشرفت برسند؛ ما نیز برای ماندن و پیشرفت چاره‌ای به جز قوی‌شدن نداریم.

وی در ادامه از دانشجویان مقاطع تحصیلی تکمیلی خواست تا به‌عنوان تجربه‌دیدگان عرصه دانشجویی کمک کنند تا محیط دانشگاه، محیط علمی و آموزشی خود را حفظ کند و در کنار مسائل علمی یک محیط سالم، اخلاقی و دانشجویی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری باید کنشگرهای فعال‌تری از دانشجویان کارشناسی باشند. ما نمی‌توانیم در لاک خود زندگی کنیم، بلکه باید نظاره‌گر اتفاقات جهانی بوده و تصمیم‌گیری کنیم.

دکتر شهرام آجری مدیر آموزش: 

شما باید با تلاش و پژوهش خود را به مرزهای علم برسانید

دکتر آجری با یادآوری اینکه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بسیار متفاوت‌تر از کارشناسی است؛ افزود: اینجا هدف فقط درس‌خواندن و پاس‌کردن دروس نیست؛ بلکه بحث اینجا بحث تحقیق و پژوهش است.

وی ادامه داد: شما نهال‌هایی هستید که در دوران کارشناسی ریشه دارید و باید به دنبال این باشید که با بارور کردن شاخه و برگ‌های خود به مرزهای علم دست یابید.

وی در ادامه به معرفی همکاران واحد تحصیلات تکمیلی و توضیح کامل آیین‌نامه جدید آموزشی پرداخت.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.