مراسم معارفه نودانشجویان سال تحصیلی جدید در دانشگاه مراغه برگزار شد

  • 28 Oct 2023
  • کد خبر: 511577
  • 13286

مراسم معارفه نودانشجویان سال تحصیلی 1403-1402 در دانشگاه مراغه در دو نوبت صبح و ظهر طی دو روز متوالی با حضور هیئت‌رئیسه، روسای دانشکده‌ها و نودانشجویان چهار دانشکده علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و فنی و مهندسی در آمفی‌تئاتر فجر دانشگاه مراغه برگزار شد.

 

مراسم معارفه نودانشجویان سال تحصیلی جدید در دانشگاه مراغه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون آموزشی و پژوهشی، معاون دانشجویی، معاون فرهنگی و اجتماعی، رئیس مرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی و روسای دانشکده‌ها ضمن خیرمقدم و تبریک به نودانشجویان به‌منظور آگاهی‌بخشی، رهنمود، معرفی واحدها و توضیح آیین‌نامه‌ها به سخنرانی پرداختند.

مراسم آیینی پرچم‌سپاری، که طی آن پرچم مقدس ایران و پرچم دانشگاه توسط دانشجویان فارغ التحصیل به نودانشجویان تحویل و انجام گرفت. تور یک‌روزه مراغه گردی، اهدای پک فرهنگی و فعالیت تشکل‌های اسلامی در حاشیه برنامه از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

گفتنی است جلسات کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی دانشجویی نیز همگام با آیین معارفه نو ورودی‌ها توسط مرکز مشاوره دانشگاه مراغه در دو نوبت صبح و عصر به‌صورت دانشکده‌ای برگزار شد.

طی این گزارش در آیین معارفه نودانشجویان سال جدید مطرح شد:


رئیس دانشگاه مراغه:

همه به‌مثابه یک خانواده بزرگ در کنار هم هستیم

دکتر محمد زادشکویان، رئیس دانشگاه مراغه با اشاره بر فعالیت‌ مجموعه‌های مختلف دانشگاهی ازجمله‌ معاونت آموزشی و پژوهشی، دانشجویی که در وهله اول تحصیل را برای دانشجویان میسر می‌نمایند، بیان کرد: همه ما به‌مثابه یک خانواده بزرگ در کنار هم بوده و چالش‌های موجود و پیشنهادات شما را می‌پذیریم.

دکتر زادشکویان در ادامه بابیان اینکه چه‌بسا دانشجویان مشکلاتی را در بدو ورود به دانشگاه تجربه کنند، اظهار کرد: سعی بر این باشد که ازلحاظ روحی و روانی خود را در شرایط بهتر قرار داده و از عواملی که باعث احساس بی‌انگیزگی، تنفر و افسردگی می‌شوند دوری‌کنید.

وی ادامه داد: در دانشگاه بخش مشاوره‌ وجود دارد که کارشناسان و اعضای هیئت‌علمی در خدمت شما هستند تا در مشکلات مختلف کنار شما باشند.

رئیس دانشگاه مراغه با اظهار اینکه مشکلات دانشجویان مشکلات ما و مشکل شخص من است، گفت: ما همچون یک خانواده شاد و بشاش بایستی بتوانیم سالم و سرزنده در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعالیت کنیم تا برای دیگران و جامعه مفید واقع شویم.


حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زمانی:

زندگی‌هایی که به دور از معنویت و همراهی باخداست، به‌جایی نمی‌رسد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مراغه نیز در مراسم معارفه نودانشجویان دانشگاه مراغه با اشاره بر حدیث پیامبر «الدُّعاءُ سِلاحُ المُؤمِنِ وَ عَمودُ الدّينِ وَ نورُ السَّماواتِ و الأرضِ» به نقل از امام رضا(ع) با تأکید بر پرهیز از زندگی بدون معنویت، به دور از امید به خدا و دعا، گفت: زندگی‌هایی که به دور از معنویت و همراهی باخداست به‌جایی نمی‌رسد. در تمام موقعیت‌های زندگی ارتباط باخدا، قرآن و اهل‌بیت را قطع نکنید که این‌ها سازنده‌ هستند و برای انسان عزت‌نفس می‌آورند.

نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مراغه با اشاره بر اینکه جنگ افکار و اراده خیلی کارساز‌تر از جنگ ابزار است، افزود: پیچیدگی دنیا ما را بر این وا‌می‌دارد که در تصمیم‌گیری‌هایمان هرلحظه باتدبیر، عقلانیت و با کنشگری بسیار دقیق همراه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی با اشاره بر توصیه پیامبر اکرم که فرمود: هر کاری که می‌کنید به عاقبت آن فکر کنید تأکید داشت که ماهم باید در هر کاری که شروع می‌کنیم به عاقبت آن فکر نموده و با تفکر و سنجش انجام دهیم.

وی در این راستا اذعان کرد: چیزی که پایه و اساس شخصیت شما را تشکیل می‌دهد عمل با تفکر و سنجش، رفتارهای عاقلانه و روابط نجیبانه و عفیفانه است. هدف ما از تمام این کارها این است که به مقام انسانیت و آدمیت برسیم و این ممکن نیست مگر با دو شرط: تلاش‌های روزمره و پیاپی و توکل به خالقیت.

عضو هیئت‌رئیسه دانشگاه مراغه با اشاره بر حرف انیشتین که گفت خدا را در درون اتم یافتم، گفت: هنر ما در دانشگاه این است که  فیزیک را به متافیزیک، طبیعت را به ماورا طبیعت و ملک را به ملکوت ارتباط دهیم.

وی اضافه کرد: دنیایی که در آن هستیم پر از پلیدی و زشتی، ظلم و تجاوز است اما گاهی می‌بینیم که در این میان یک خورشید درخشانی طلوع می‌کند؛ این همان انسان‌های بزرگی مثل سردار سلیمانی، آیت‌الله بهجت و... می‌باشند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه مراغه در آخر با اشاره بر مسئله فلسطین و غزه گفت: ما نمی‌توانیم به یک‌ سری مسائل بی‌تفاوت باشم، فلسطین بیشتر از نیم‌قرن است که مورد ظلم واقع می‌شود و صدای کسانی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند بلند نمی‌شود. ما نباید به این مسائل بی‌تفاوت باشیم. در ادامه ایشان به‌اختصار به معرفی فعالیت‌های این نهاد پرداخت.


 

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مراغه:

اگر روزی به‌جایی برسیم که بتوانیم از علم به‌درستی بهره ببریم، آن روز ما انسان‌ها به سعادت دست‌یافته‌ایم

معاون آموزشی دانشگاه مراغه در نشست معارفه با اشاره بر اینکه علم ثروت را به دنبال دارد، به استفاده درست از علم تأکید کرد و گفت: اگر علم به معنای درست کلمه استفاده بشود که به درد بشریت بخورد و بتواند تولید ثروت کند موجب رفاه و آسایش بشریت می‌شود.

وی ادامه داد: البته خود این علم ممکن است در جای درست استفاده نشود، برای نمونه بمب اتمی که در جنگ جهانی دوم علیه ژاپن استفاده شد، این علم، علم خوبی است ولی در جای درستی استفاده‌نشده است. اگر روزی به‌جایی برسیم که بتوانیم علم را به نحوه درست استفاده کنیم، روزی خواهد بود که ما انسان‌ها به سعادت دست پیدا کردیم.

دکتر اسرافیلی به مزیت‌های دانشگاه علاوه بر علم‌آموزی اشاره کرد و خاطرنشان شد: بعد از علم‌آموزی مزیت دیگری که دانشگاه برای شما خواهد داشت شمارا با مهارت‌های اجتماعی و زندگی آشنا می‌کند، برای مثال اگر شما در خوابگاه دانشجویی زندگی می‌کنید این یک فرصت است که بدانید چگونه با افراد دیگر تعامل داشته باشید.

معاون آموزشی دانشگاه مراغه با ارائه توضیحاتی در مورد وضعیت دانشگاه مراغه گفت: دانشگاه مراغه با ۱۵۲ نفر هئیت علمی، نزدیک به 4000 دانشجو و ۳۰۰ دانشجو بین‌المللی امروزه به‌عنوان یک دانشگاه کامل و جوان در سطح کشور مطرح است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۶۶ که دانشگاه مراغه تأسیس‌شده است افتخارات زیادی را کسب نموده است که به رتبه ۱۵ در بین دانشگاه‌های کشور، رتبه ۲۵۰ تا ۳۰۰ در بین دانشگاه‌های جهان،  رتبه ۵۶ در بین دانشگاه‌های کوچک دنیا و رتبه ۲ بین دانشگاه‌های کوچک کشور، می‌توان اشاره کرد. این موفقیت‌ها به همت وجود اعضای هیئت‌علمی مجرب ،جوان و بااراده است.

دکتر اسرافیلی دانشگاه‌ها را از تنش‌ها و رویدادهایی که گاهی در کشور رخ می‌دهد غافل ندانست و به دانشجویان توصیه کرد از این ناهنجاری‌ها و اتفاقات دوری کنند. در ادامه ایشان به برخی قوانین مهم آموزشی اشاره کردند.


معاون دانشجویی دانشگاه مراغه:

دانشجویان قوانین دانشگاه را مطالعه کرده و در چارچوب قوانین حرکت کنند

معاون دانشجویی دانشگاه مراغه در طی سخنرانی در مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان نو ورود توضیحاتی را در مورد وظایف حوزه معاونت دانشجویی، ازجمله کمسیون موارد خاص، کمیته انضباطی، حوزه ورزش و تربیت‌بدنی، امور تغذیه، امور خوابگاه‌ها، سازوکار وام‌های دانشجویی و حوزه مشاوره و بهداشت ارائه داد و گفت: معاونت دانشجویی ازجمله معاونت‌هایی است که دانشجویان زمانی که در رفاه هستند، وجودش را احساس نمی‌کنند، ولی وقتی‌که به مشکلی برمی‌خوردند به ما مراجعه می‌کنند.

دکتر دانشفراز با اشاره بر حوزه ورزش و تربیت‌بدنی این معاونت، سالن ورزشی دانشجویی، زمین چمن مصنوعی و در خوابگاه دانشجویی دخترانه فدک، زمین چندمنظوره ورزشی و سالن ورزشی کوچک را قابل‌استفاده برای دانشجویان دانست و اظهار کرد: سالن ورزشی جدید دانشگاه مراغه با توجه به پیشرفت خوب در ساخت‌وساز در چند‌ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث یک سالن ورزشی یا اتاق سلامت مختص دانشجویان خانم در محل خوابگاه جدید دخترانه با مبلغی حدود ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد.

دکتر دانشفراز در مورد کمسیون موارد خاص بیان کرد: اگر دانشجویی سه ترم مشروط شود اخراج خواهد شد، اما پس از برسی پرونده‌ها در صورت لزوم به کمیسیون موارد خاص ارجاع خواهد شد تا پرونده دانشجو بررسی گردد. ما حتی سعی خواهیم کرد بعد از اخراج دانشجو این فرصت را به او بدهیم که به‌صورت مشروط به تحصیل ادامه دهد.

معاون دانشجویی دانشگاه مراغه، تقلب در امتحانات و عدم رعایت حجاب اسلامی توسط دانشجویان را از عوامل دعوت دانشجویان به کمیته انضباطی معرفی کرد و خاطرنشان شد: دانشجویان قوانین دانشگاه را مطالعه کرده و در چارچوب قوانین حرکت کنند.


 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه:

اگر در دانشگاه نمره معدل‌ شما ۲۰ باشد، پنجاه درصد آنچه که در دانشگاه باید بیاموزید را آموخته‌اید

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در معارفه ضمن خوش آمدگویی و تبریک قبولی دانشجویان، چهار سال تحصیلی دانشجویان در دانشگاه مراغه را جزو بهترین سال‌های زندگی آن‌ها دانست و بیان کرد: در دانشگاه درس خواندن اولویت است ولی در کنار درس خواندن ما باید یک سری فعالیت‌های ثمربخش و تأثیرگذار دیگر نیز داشته باشیم.

وی در این راستا توضیح داد: اگر در دانشگاه نمره معدل‌ شما۲۰ باشد پنجاه درصد آنچه که باید بیاموزید را آموخته‌اید؛ پنجاه درصد دیگر حضور فعال در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است.

دکتر رضایی با معرفی واحد‌های مختلف معاونت فرهنگی و اجتماعی امور فرهنگی دانشگاه مراغه را متشکل از 2 تشکل اسلامی، 21 انجمن علمی، 18 کانون فرهنگی، اجتماعی، هنری و دینی و 32 نشریه دانشجویی بیان کرد و دانشجویان را به عضویت و مشارکت در این تشکل‌های دانشجویی دعوت کرد. وی با اشاره بر انجمن‌های علمی دانشگاه مراغه و کسب رتبه‌های برتر توسط آن‌ها در پانزدهمین دوره جشنواره حرکت؛ انجمن‌های علمی را جرقه‌ای برای پیشرفت علمی و ایده‌های نوآورانه دانشجویان دانست و تصریح کرد: شما باید سعی کنید در کنار درس یک مهارت دیگر را نیز یاد بگیرید و از الان به فکر کارآفرینی باشید. منتظر نباشید شمارا به کار بگیرند چون این مرحله آخر است و شما خودتان باید برای دیگران تولید کار بکنید و این بستگی به فکر شما دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی برگزاری جشنواره دانشگاهی و ملی حرکت و رویش ویژه دستاورد و آثار انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و دینی در سال گذشته و برگزاری جشنواره مذکور در آینده خبر داد و اذعان داشت: از آغاز سال تحصیلی جدید ما در اولین قدم جلسه توجیهی والدین را در ۶ جلسه برگزار کرده و امروز و دیروز جلسه معارفه دانشجویان نو ورودی‌ها را برگزار کردیم که در چهار نوبت برگزار شد.

دکتر رضایی، دانشگاه مراغه را دارای محیط‌ها و امکانات مختلفی همچون کتابخانه مرکزی، باشگاه و زمین ورزشی و ... دانست و از دانشجویان خواست تا از این امکانات به‌خوبی بهره‌مند شوند. وی همچنین از برگزاری اردوی مراغه گردی برای دانشجویانی جدیدالورودی که در جلسه معارفه ثبت‌نام کرده‌‌بودند، نیز خبر داد. در پایان ایشان توصیه رهبری را که فرموده بودند دانشجویان باید در سه بعد علم، تهذیب و ورزش فعال باشند به دانشجویان یادآور شدند.


رئیس مرکز مشاوره دانشگاه مراغه:

تطبیق با جامعه و فرهنگ در زندگی دانشجویی، یک نیاز ضروری است

دکتر حکمتی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه مراغه در سخنرانی خود در مراسم معارفه، به اهمیت تطبیق با ساختار اجتماعی و فرهنگ جامعه در زندگی دانشجویی پرداخت و گفت:  عمدتاً دانشجویان در ترم‌های اولیه مشکلات، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی دارند و در بیشتر مواقع می‌ترسند که با دیگران مطرح کرده و  دچار قضاوت و ارزیابی دیگران قرار بگیرند.

دکتر حکمتی ادامه داد: در حالت کلی، آموزش تخصصی و یادگیری مهارت‌های تخصصی برای دانشجویان مهم است، اما نباید فراموش کنیم که تأثیر اجتماعی نیز بر زندگی دانشجویی شما‌ تأثیر دارد. بنابراین، تطبیق با ساختار اجتماعی و فرهنگ جامعه برای دانشجویان بسیار ضروری است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه مراغه در موردنیاز به گفت‌و‌گو برای حل مشکلات روان‌شناختی توضیح داد: مشکلات دانشجویان معمولاً شامل احساس ناراحتی و عدم‌رضایت از زندگی است که در صورت لزوم، دانشجویان می‌توانند به مراکز مشاوره مراجعه کنند و با همکاران ما درباره این مشکلات صحبت و گفتگو کنند. همچنین، باید به آن‌ها یادآوری شد که این مشکلات در طول زمان حل خواهند شد و نباید نگرانی بیش‌ازحدی داشته باشند.


 

مدیر آموزشی دانشگاه مراغه:

جامعه رقابتی شما، جامعه جهانی است

مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در جلسه معارفه دانشجویان در جمع دانشجویان علوم انسانی( به نیابت از معاون آموزشی و پژوهشی)، قبولی در دانشگاه را نقطه شروع یک مسیر بی‌نهایت و گاهی سخت و صعب‌العبور برای دانشجویان دانست و بیان کرد: شما وقتی دانش‌آموز بودید هدفتان این بود که دانشجو شوید و حالا به انتهای ذهنیت خودتان رسیده‌اید ولیکن این شروع یک مسیر بی‌نهایت است. این شروع مسیر شما به سمت پیشرفت پر از نقاط سخت  است که قطعاً برای به‌سلامت رسیدن نیازمند یک سری توانایی خواهید بود.

دکتر شهرام آجری اولین شرط رسیدن به هدف را تلاش بیان کرد و ادامه داد: یک هدف مشخص را که علاقه‌مند به آن هستید انتخاب کنید تا در مسیر متوقف نشوید. شما برای رسیدن به هدفتان باید مهارت و تجربه لازم را داشته باشید. دانشگاه محل تجربه است و شما باید از اساتید خود تجربه لازم را کسب کنید.

مدیر آموزشی دانشگاه مراغه با اشاره بر فراوان بودن شکست‌ها در مسیر، تکیه‌بر تلاش و پشتکار، و تکیه‌بر علم و دانش را حرکت به سمت پله‌های ترقی بیان کرد و گفت: شما سعی کنید منطقی رفتار کرده و با تلاش زیاد و با امید، آینده خود و کشورتان را رقم بزنید.

دکتر شهرام آجری جامعه رقابتی دانشجویان را جامعه جهانی دانست و گفت: جامعه رقابتی شما صرفاً دانشگاه مراغه نیست و این نشان‌دهنده این است که چقدر باید تلاش و کوشش کنید و این را بدانید تلاش و کوشش می‌تواند استعداد‌ها را شکست دهد‌


 

رئیس دانشکده علوم پایه:

دانشجویان در طول سال تحصیلی به‌موقع و سروقت در کلاس‌ها حضورداشته باشند

دکتر فتحی رضایی در مراسم معارفه دانشجویان علوم پایه از معاونین دانشگاه، همیاران آموزشی و کلیه بخش‌هایی که در پذیرش دانشجویان جدید فعال بودند تشکر کرد و به معرفی دانشکده علوم پایه پرداخت. وی گفت: دانشکده علوم پایه ابتدا در سال 1385 با رشته ریاضیات و کاربرد‌ها شروع به کارکرد و در سال 1386 رشته شیمی  و در سال 1387 رشته زیست‌شناسی با گرایش میکروبیولوژی و تشکیل گروه زیست‌شناسی را شاهد شدیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه مراغه ادامه داد: دانشکده علوم پایه، سال گذشته با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌طور رسمی افتتاح شد که شامل کلاس‌های درسی و آزمایشگاه‌های مجهز و مختلف هست که شما دانشجویان می‌توانید از آن بهره ببرید.

دکتر فتحی رضایی، دانشکده علوم پایه را دارای 21 نفر عضو هیئت‌علمی که جز اساتید مجرب، باتجربه و در بین دانشمندان 2 درصد برتر جهان معرفی کرد.

رئیس دانشکده علوم پایه طی توصیه‌ای به دانشجویان هدفمندی و برنامه‌ریزی درست در چهار سال تحصیلی را برای دانشجویان تأکید کرده، خاطرنشان شد: موقع فارغ‌التحصیلی است به خودتان امتیاز می‌دهید که من در چهارسالی که خانواده‌ام را مجبور کرده‌ام که دوری من رو تحمل کنند؛  آیا می‌توانم نمره قبولی را به خودم بدهم یا خیر؟

 

رئیس دانشکده علوم انسانی:

در دوره تحصیلی خود، ارتباط بیشتری با اساتید راهنما و مدیران گروه‌ داشته باشید

رئیس دانشکده علوم انسانی، طی سخنانی ضمن خیرمقدم و تبریک به نودانشجویان دانشگاه مراغه به بیان چند توصیه‌ پرداخت و گفت: در طول دوره تحصیلی خود، ارتباط بیشتری با اساتید راهنما و مدیران گروه‌ها داشته‌ باشید، این ارتباط می‌تواند به شما در گام‌های بعدی تحصیل کمک به‌سزایی کند.

دکتر اسمعلی با سفارش بر اولویت قرار‌دادن تحصیل و مطالعات درسی در دانشگاه، بهره‌برداری از فرصت‌های کثیر یادگیری و رشد در دانشگاه را خواستار شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه مراغه گفت: از فرصت‌های ارائه شده توسط دانشگاه برای شرکت در کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها و همایش‌ها استفاده کنید. این فعالیت‌ها می‌تواند به شما در گسترش دانش و تجربه شما کمک کند.

رئیس دانشکده علوم انسانی تاکید کرد که برای دستیابی به موفقیت در دوره تحصیلی خود، نیاز است که به علاوه تلاش و پشتکار، از انگیزه قوی و اعتماد به نفس برخوردار باشید. به همین دلیل، باور به خود و توانایی‌های خود را حفظ کرده و هرگز از تلاش برای بهبود و پیشرفت خود دست برندارید.

وی در پایان مرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی در دانشگاه مراغه را معرفی و گفت: اگر دانشجویی دچار مشکلات تحصیلی، روحی و روانی شد، به کارشناسان مرکز مشاوره مراجعه کند و راهنمایی و مشورت بگیرد.


 

رئیس دانشکده فنی و مهندسی:

دنبال استخدام نباشید، در فکر خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی باشید

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه مراغه در مراسم معارفه دانشجویان فنی به اولویت قرار دادن درس و آموزش تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهید زمان ۴ ساله شما که در دانشگاه هستید مفید و مؤثر واقع‌شده و به ثمر برسد درس‌هایتان را در اولویت قرار دهید.

دکتر رسول معروفی آذر با اشاره بر اینکه فقط درس خواندن مؤثر نیست و حتماً دانشجویان باید چندبعدی در کنار درس خواندن به هنر، ورزش و فعالیت‌های فرهنگی توجه کنند، ادامه داد: پیشنهاد بعدی بنده این هست که مهارت‌های جانبی را یاد بگیرید مانند نرم‌افزارهای مرتبط به رشته‌ تحصیلی‌تان.

وی در این مراسم اظهار کرد: در فکر استخدام نباشید بلکه در فکر خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی باشید؛ امروزه در کشور ما بیشتر نیازمند کارآفرینی هستیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه مراغه به تاریخچه‌ای از نحوه آغاز به کار و فعالیت دانشکده علوم فنی و مهندسی پرداخته؛ توضیحاتی را نیز در زمینه رشته‌ها و مقاطع فنی و مهندسی، معرفی و تعداد اعضای هیئت‌علمی گروه‌های دانشکده، عبارات و نکات مهم آموزشی همچون کمسیون موارد خاص و فرآیند مراجعه دانشجویان برای حل مشکل آموزشی، ارائه داد. در پایان ایشان به معرفی دانشکده برای  دانشجویان فنی پرداخت.


 

رئیس دانشکده کشاورزی:

 یکی از زیباترین روزهای دانشگاه حضور دانشجویان جدید در محیط و فضای دانشگاه است

رئیس دانشکده کشاورزی در آیین معارفه  دانشجویان دانشکده کشاورزی در وصف و توضیحی از دانشگاه مراغه و دانشکده کشاورزی به تحصیل ۶۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی با ۳۸ عضو هیئت‌علمی در این دانشکده اشاره کرد و گفت: دانشگاه مراغه در بسیاری از رشته‌ها در سطح کشور مطرح  و متقاضیان بسیاری مشتاق به بهره‌‌مندی از محیط علمی و استادان این دانشگاه هستند.

دکتر نورآیین دانشگاه مراغه را یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی معرفی کرد و توسعه و رشد قابل‌توجه این دانشگاه از ابتدای استقرار را حاصل تلاش و همت همه دانشگاهیان این مجموعه دانست.

 وی در این راستا ادامه داد: اساتید دانشگاه مراغه از اعضای هیئت‌علمی مطرح دانشگاه‌های کشور هستند که هرساله سهم قابل‌توجهی از برترین‌های دو درصد و یک درصد علمی کشور را به خود اختصاص می‌دهند. یافته‌های علمی و پژوهشی در قالب مقاله‌های پر استناد، طرح‌های کاربردی، ابداعات و اختراعات، کتاب و غیره دستاوردهای درخشانی هستند که افتخارات ملی و جهانی را برای دانشگاه مراغه رقم می‌زنند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه مراغه تنها راه قدردانی از فرصت تحصیل و قبولی در دانشگاه را خوب درس‌ خواندن دانست و تأکید کرد: اینک نوبت شماست که نه‌تنها با حفظ شناخت خود در انتخاب این دانشگاه برای تحصیل، بلکه با انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و رعایت هنجار‌های دانشجویی در محافل عمومی‌ حضور پرقدرت داشته باشید.

دکتر نورآیین ورود با اعتمادبه‌نفس به بازار کار را با کسب علم و مهارت در دانشگاه میسر خواند و از دانشجویان خواست تا بامطالعه قوانین و آیین‌نامه‌های دانشجویی بر حقوق خود واقف و با قوانین مصوب وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی آشنا شوند.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.