مدیر کل دفتر طرح و برنامه های سازمان امور دانشجویان: تدوین الگوی تغذیه دانشجویی در مراحل پایانی می باشد

  • 25 Aug 2023
  • کد خبر: 341931
  • 5900

دکتر امامعلی پور مدیر کل دفتر طرح و برنامه های سازمان امور دانشجویان در بخش تخصصی  "الگوی تامین مالی تغذیه" نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های کشورگفت: تدوین الگوی تغذیه دانشجویی در مراحل پایانی می باشد.

مدیر کل دفتر طرح و برنامه های سازمان امور دانشجویان: تدوین الگوی تغذیه دانشجویی در مراحل پایانی می باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ تغذیه دانشجویی همان طور که می دانید جزو یکی از مواردی است که معمولا چالش هایی در دانشگاه ها ایجاد می کند. چیزی که در وضعیت فعلی، ما با آن رو به رو هستیم یک سری مشکلاتی دارد مثلا تصدی گری کامل دولت ،عدم مدیریت هزینه، عدم توجه به توانایی بخش غیر دولتی است. بنابراین دانشگاها بیشتر وقت خودشان را  که خارج از وظایف ذاتی آن ها است در حوزه ی تغذیه صرف می کنند.
 
وی افزود: یکی از مشغله های اصلی دانشگاه ها به جای اینکه آموزش و پژوهش و تربیت دانشجویان باشد بیشتر مسائل صنفی است و این یکی از اشکلات عمده است که روسای دانشگاه ها همیشه بابت آن گلایه دارند که وقت بیشتر دانشگاه و مدیریت آن ها  صرف مسائل صنفی دانشگاه می شود.
 
دکتر امامعلی پور خاطر نشان کرد: از طرف دیگر اعتقاد داریم که تغذیه دانشجویی نسبت به هزینه ای که گذاشته می شود، در داخل بشقاب دانشجو دیده نمی شود.
یعنی یک سری هدر رفت هایی  در حوزه ی تغذیه داریم  که باید مدیریت بشوند.
سخنران بخش تخصصی نشست معاونان دانشگاه های کشور اضافه کرد:  
با توجه به اینکه همه امورات مربوط به تغذیه را بخش دولتی برعهده دارد عدم حضور بخش غیر دولتی موجب می شود که ما نتوانیم از این توان استفاده کنیم.  
دکتر امامعلی پور در خصوص راهکارهای مورد نظر پاسخ داد: از سال گذشته هیئت دولت از وزارت علوم مطالبه کرده است که دنبال راهکاری جدید در بخش تغذیه دانشجویی باشد.
هدف سازمان امور دانشجویان این است که به این مطالبات جواب داده شود و اشکالاتی که در حوزه ی دانشجویی هست را رفع نماید.
 
همچنین ایشان افزود :از آذر ماه گذشته برای رفع یکسری مشکلات در حوزه ی تغذیه  نشست ها و جلسات و کارگروه های مختلف تشکیل شده است که در این نشست هفتادو دوم معاونان دانشجویی به میزبانی دانشگاه مراغه می توان گفت؛ جزو جلساتی است که تقریبا به یک طرح مدون می رسیم و طرحی آماده شده است که به معاونین دانشجویی ارائه میشود و آن ها نکته نظرهای خود را مطرح می کنند تا جمع بندی در حوزه ی دانشجویی اتفاق بیفتد و اگر بتوانیم این طرح رو اجرا کنیم می توان خیلی از مشکلات را تا حدودی رفع کرد.
وی خاطر نشان کرد: سازمان امور دانشجویان هیچ وقت در هیچ طرحی به دنبال این نبوده که سفره دانشجو کوچک شود.                                
دکتر امامعلی پور ابراز امیدواری کرد: حضور بخش خصوصی کاهش تصدی گری دولتی و قیمت واقعی برای تغذیه و در نهایت موجب رضایتمندی دانشجویی که اصلی ترین دغدغه ما است را ارمغان بیاورد.  
ایشان با امیدواری بیان کرد: خوشبختانه الان بهترین زمان است که بتوان به سوالاتی از دانشجویان پاسخ داده شود چون دولت ، وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و دانشگاه ها پشت قضیه هستند.             
     این طرح در طول سه تا چهارسال اجرا خواهد شد و از حمایت ویژه دولت، وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان برخوردار می باشد.  از مهر ماه بعضی  فازهایی از این طرح را شروع خواهیم کرد که ان شاالله نتایج رو در طول اجرا خواهید دید. این در واقع همانطور که جراحی اقتصادی توسط دولت اجرا شد؛ من ادعا می کنم این هم نوعی جراحی در حوزه ی تغذیه دانشجویی است.  
 
سخنران بخش تخصصی تاکید کرد:  این کار، کار ساده ای نیست.کاری است که اولا یک عزم ملی می خواهد بعد اگر نیاز به قوانین دارد مجلس باید کمک کند. خود دولت اعلام آمادگی کرده که بعضی از قوانین و مقرراتی که لازم باشد حاضریم در هیئت دولت وضع کنیم و شخص وزیر علوم و سازمان همه متفق القول پیگیر هستند که  این اتفاق بیفتد که این یک جراحی تاریخی در حوزه دانشجویی می باشد که چندین سال روال معمول را دارد و به مشکلاتی رسیدیم که با آن  دست و پنجه نرم می کنیم ولی اگر این اتفاق بیفتد هم برای دانشجو و هم برای مدیریت دانشگاه ها بهتر خواهد بود.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.