فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه: هم‌اکنون در راس مؤلفه‌های قدرت ملی، قدرت نظامی است.

  • 02 Oct 2023
  • کد خبر: 451749
  • 8492

.

فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه: هم‌اکنون در راس مؤلفه‌های قدرت ملی، قدرت نظامی است.

 

فرمانده پادگان امام رضا(ع) در مراغه، امیر سرتیپ دکتر حاتم سیفی، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه مراغه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اهداء سلام به پیشگاه ۲۱۳ هزار شهید دفاع مقدس، بالاخص سه شهید شاخص سپهبد‌های اخلاص؛ شهید قرنی، شهید صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی به آمار و‌ ارقام از دفاع مقدس پرداخت و گفت:۸۰ درصد از 213 هزار شهید، بین ۱۹ الی ۲۸ سال سن داشتند، یعنی هشتاد درصد شهیدان ما جوان بوده‌اند. ۵ درصد نوجوان بودند، یعنی کمتر از ۱۵ سال سن داشتند. حدود 15 درصد هم بالای ۳۰ سال سن داشتند.
 وی در ادامه ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و ولادت حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) از وجود وحدت در این دانشگاه که دانشجویان سنی و شیعه، فارس، ترک و کرد زبان در کنار هم به تحصیل مشغول‌اند، ابراز خرسندی کرد و گفت: سرمایه اصلی یک کشور نیروی انسانی آن و مهمترین نیروی انسانی را جوانان یک کشور تشکیل می‌دهند.
امیر حاتم سیفی به بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار نمود: جنگ، جنگ گلوله‌های سربی نیست؛ جنگ، جنگ شناخت‌ها و باور‌هاست. وی سه کشور آمریکا، انگلستان و فرانسه را سه غول‌های رسانه‌‌ای و تبلیغاتی معرفی کرده و حذف هویت ملت‌ها و در نتیجه جلوگیری از عرض اندام آن‌ها را از اهداف شوم این سه کشور دانست و بیان کرد: هر کشوری که می‌خواهد از منجلاب تبلیغات و خبرگزاری‌های این‌ کشورها دربیاید، باید روشنگری و تبیین را، بالاخص به جوانان، سرلوحه کار خود قرار دهد.
فرمانده پادگان امام رضا(ع) از شکست طرح‌های دشمنان برای تجزیه ایران بعد از انقلاب اسلامی و در نهایت تحمیل جنگ هشت ساله علیه ایران با توجه به شرایط کشور در آن زمان به بیان آورد و خاطر نشان کرد: وقتی شهرهای بوکان و سردشت سقوط کرده بودند این نیروهای مردمی بودند که اجازه ندادند و ما توانستیم کمتر از شش ماه تمام تجزیه طلبان را سرجایشان بنشانیم.
.
این مقام لشکری وحدت را رمز پیروزی دانست و تاکید کرد: هر جای جنگ که برای ما پیروزی به ارمغان داشت وحدت رمز آن بود. هرجایی که ملت ما وحدت داشته‌‎، پیروز بوده و پیروز خواهد بود. وی در ادامه گفت: هم‌اکنون در راس مؤلفه‌های قدرت ملی، قدرت نظامی است. امروزه در هر جامعه بین‌المللی ما صحبت می‌کنیم به واسطه قدرت نظامی ما است. امیر سیفی در این رابطه با نام بردن موشک‌های هاپرسونیک که فقط در چند کشور در جهان وجود دارد و نیز پهباد‌های جنگی ایرانی که از برکات جنگ تحمیلی هستند اشاره کرده و افزودند: اگر امروزه ایران مجهز به پهباد شاهد، معروف به ارابه عزرائیلی در جهان، است از برکات جنگ است. امروز کشورهایی مثل روسیه و چین از ما درخواست پهباد و فناوری آن می‌کنند. ما مرزها را از شلمچه، سردشت و نخجوان به بلندی جولان رژیم صهیونیست آوردیم و این از برکت داشتن جوانان، دانشمندان و رزمندگان است‌.
امیر حاتم سیفی در پاسخ به این شبهه که ایران چرا در جنگ سوریه وارد می‌شود، گفت: خب شما از آمریکا، انگلستان و فرانسه بپرسید چرا در کشورهای مختلف پایگاه می‌زنند. اگر قدرت استراتزی و راهبردی برای آنها خوب است، برای ما هم خوب است


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.