معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه:

طوفان الاقصی ضربه مهلکی به اسرائیل غاصب وارد کرد

  • 07 Oct 2024
  • کد خبر: 1330707
  • 601
طوفان الاقصی ضربه مهلکی به اسرائیل غاصب وارد کرد

گرامیداشت شهدای مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و سردار شهید نیلفروشان و بزرگداشت سالگرد عملیات طوفان الاقصی ظهر شنبه ۱۵ مهرماه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و تشکل جامعه اسلامی در مسجد امام صادق (ع) دانشگاه مراغه برگزار شد. 
به گزارش روابط عمومی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه ضمن تسلیت و تبریک شهادت حسین گونه سید حسن نصرالله، گفت: رهبر معظم انقلاب برای اولین بار مکرر تأکید کردند عزادار هستند و بسیار این عزا برایشان دردآور و سنگین هست چون سید حسن نصرالله شخصیتی بسیار نزدیک به رهبری در خارج از کشور بودند و حزب‌الله تشکیل جبهه‌ی مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی را مدیون این مجاهد کبیر است. 
دکتر عباس رضائی با اشاره به سالگرد طوفان الاقصی، در خصوص برنامه‌ریزی اسرائیل برای حمله به غزه و حماس، قبل از حرکت حماس در ۷ اکتبر توضیح داد و افزود: در این عملیات برنامه بزرگ تبدیل اسرائیل غاصب به هاب هوش مصنوعی از طرف غرب ناکام ماند و حماس با حمله خود این برنامه‌ریزی چندساله و پرهزینه را نابود کرد و هم‌زمان با اسیر کردن کارشناسان هوش مصنوعی اسرائیل و نابودی اطلاعات مهم، لپ‌تاپ‌های آن‌ها را غنیمت گرفت که حاوی اطلاعات استراتژیک بود، و این ضربه مهلکی به اسرائیل غاصب شد. 
وی پس از تشریح وضعیت کنونی خاورمیانه، خاطرنشان کرد: توانایی‌های نظامی ایران و حزب‌الله بسیار زیاد است و اسرائیل اشغالگر را با چالش‌های جدی مواجه کرده است و جبهه مقاومت آماده اند، هرگونه تهدیدی را پاسخ دهند. 

 در ادامه مراسم سرهنگ پاسدار حاج رحیم بیداروند رئیس کانون بازنشستگان پیشکسوتان سپاه ناحیه مراغه و کارشناس مسائل سیاسی و امنیتی پس از ادای احترام به شهدای غزه، فلسطین و لبنان، نکاتی به مناسبت هفته دفاع مقدس و عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایران ارائه و گفت: جوانان سؤالات متعددی در خصوص تبریک هفته دفاع مقدس مطرح می‌کنند که باید توضیح داد به خاطر احیای شرافت و غیرت ملی در جنگ تحمیلی این هفته قابل تبریک هست. 
ایشان به تاریخ جنگ‌های جهانی اول و دوم اشاره کرد و توضیح داد که چگونه ضعف ارتباط بین حاکمیت و مردم باعث اشغال کشور و تلفات سنگین به مردم شد که در جنگ هشت‌ساله، مردم ایران با جان‌فشانی شرافت و غیرت لگدمال شده خود را احیا کردند و این عامل مهمی برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
ایشان ضمن تشریح ابعاد رسانه‌ای و روانی عملیات وعده صادق ۱ و ۲ گفت: قدرت تجهیزات نظامی و بازدارندگی ایران در این عملیات به نمایش گذاشته شد و  اماکن نظامی دشمن مورد هدف قرار گرفت و قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی زیرسوال رفت. 

وی ادامه داد: رزمندگان ما در این عملیات افتخار آفریدند و امکانات پدافندی دشمن رصد و شناسایی شد و تجهیزات  موشکی و پهبادی ما مورد آزمایش قرار گرفت. 
همچنین کارشناس مسائل سیاسی پس از طرح فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به مسئله نفوذ دشمن در کشور، به توجه تبیین اساتید در کلاس‌های درسی در خصوص «نفوذ جریانی» در سیاست، برای جوانان تأکید کرد. 
گفتنی هست این گرامیداشت با همکاری نهاد مقام معظم رهبری، روابط عمومی، بسیج دانشجویی و هیئت مکتب الشهدا دانشگاه مراغه با حضور دانشگاهیان برگزار شد و با مداحی در رثای شهادت سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت و ادای احترام به شهید گمنام دانشگاه مراغه پایان پذیرفت.
همچنین کارشناس مسائل سیاسی پس از طرح فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ضرورت توجه به مسئله نفوذ دشمن در کشور، به توجه تبیین اساتید در کلاس‌های درسی در خصوص «نفوذ جریانی» در سیاست، برای جوانان تأکید کرد.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.