راه‌اندازی دبیرخانه مرکز جمعیت‌پژوهی شمالغرب کشور در دانشگاه مراغه

  • 14 Sep 2024
  • کد خبر: 1276516
  • 803
راه‌اندازی دبیرخانه مرکز جمعیت‌پژوهی شمالغرب کشور در دانشگاه مراغه

دبیر علمی اولین همایش ملی واکاوی راهکارهای افزایش جمعیت و تاثیر آن بر نسل آینده گفت: این همایش در محورهای حقوقی، جغرافیایی، سیاسی و استراتژیک، روانشناختی، سلامت و امنیت غذایی برگزار شد. 

به گفته وی ۱۱۰ مقاله در محورهای فوق به دبیرخانه همایش ارسال شد که ۱۱ مقاله به صورت سخنرانی و ما بقی بصورت پوستر ارائه گردید. در آئین اختتامیه این همایش از سخنران و پوستر منتخب تجلیل گردید. 

دکتر محمد موسی زاده از راه‌اندازی دبیرخانه مرکز جمعیت‌پژوهی شمالغرب کشور در دانشگاه مراغه خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با حضور دکتر شکیبا محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جمعیت امضاء شد. 

دکتر مرتضی فتاح پور، دبیر اجرایی اولین همایش ملی جمعیت در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی اعلام کرد که این همایش از اسفند ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده است و پس از تشکیل کمیته علمی، مجوزهای لازم از وزارت علوم و موسسه ISC و پایگاه استنادی جهان اسلام اخذ شد. همایش با همکاری حدود ۵۰ نفر از عوامل اجرایی برگزار شد و حمایت‌های مختلفی از معاونت دانش و پژوهش سپاه عاشورا، دانشگاه علوم پزشکی، موسسه تحقیقات جمعیت کشور و دیگر ارگان‌ها دریافت شده است.

ایشان ادامه داد: در این شش ماه گذشته، مراحل پذیرش مقاله، داوری و ارسال به کمیته داوری انجام شد و کمیته‌های مختلفی برای برگزاری همایش فعالیت کردند. حدود ۷۰ محقق از استان‌های مختلف، از جمله بوشهر، خوزستان، تهران و آذربایجان شرقی و... مقالات خود را ارسال کرده‌اند. این مقالات در پایگاه علمی سیویلیکا فهرست خواهند شد و پس از برگزاری همایش، مقالات کامل تهیه و به صورت کتابچه در اختیار محققین قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط