رئیس سازمان امور دانشجویان: تحولی در عرصه رسانه‌ای، هنری و ارتباطی برای معرفی توانمندی دانشگاه های کشور در سطح منطقه و جهان انجام بگیرد

  • 27 Aug 2023
  • کد خبر: 345662
  • 5763

جشنواره فرهنگ ملل با هدف قرار دادن 110 کشور به عنوان اولویت‌های جذب دانشجویان بین المللی، غرفه‌هایی فراهم خواهد شد که در فضای نمایشگاهی، هدف سازگاری فرهنگی و اجتماعی و پذیرش تنوع از فرهنگ‌های مختلف جهانی دنبال شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان: تحولی در عرصه رسانه‌ای، هنری و ارتباطی برای معرفی توانمندی دانشگاه های کشور در سطح منطقه و جهان انجام بگیرد

دکتر داداش‌پور، رئیس سازمان امور دانشجویان در دانشگاه مراغه، علاوه بر نمایشگاه بزرگ جاذبه‎های تحصیل در ایران به برگزاری "جشنواره فرهنگ ملل" و "جشواره هنری جاذبه‌های تحصیل در ایران" اشاره کرد و گفت: جشنواره فرهنگ ملل با هدف قرار دادن 110 کشور به عنوان اولویت‌های جذب دانشجویان بین المللی، غرفه‌هایی فراهم خواهد شد که در فضای نمایشگاهی، هدف سازگاری فرهنگی و اجتماعی و پذیرش تنوع از فرهنگ‌های مختلف جهانی دنبال شود.

معاون وزیر علوم در مورد جشنواره هنری جاذبه‌های تحصیل در ایران گفت: متاسفانه به رغم اینکه دانشگاه های بزرگی در کشور داریم و آوازه جهانی نیز دارند؛ در عرصه هنری، رسانه‌ای و ارتباطی به اندازه‎ای که در حوزه آموزشی و پژوهشی موفق عمل کرده‎ایم در این حوزه موفق نبوده ایم.

وی با اشاره بر این نکته که دانشگاه‌های کشور در معرفی خود به سطح جهانی ضعف دارند افزود: این گرفتاری بزرگ ما است.

وی تصریح کرد: در تیزر‌هایی مختلفی که از دانشگاه های مختلف جهان برای معرفی  از طرف اداره کل دانشجویان بین المللی برایمان ارسال شد، تقریباً همه دانشگاه‌های جهان تیزری را برای معرفی خود به فضای بین الملل طراحی کرده‎‌اند.

 دانشگاه مطرحی چون دانشگاه اکسفورد نیز برای معرفی خود و جذب استعدادهای برتر جهان در حال تلاش است، اما ما در داخل دانشگاه‌های کشور حتی یه کلیپ، فیلم یا تیزر به زبان‌های مختلف که دانشگاه را معرفی بکند، در اختیار نداریم.

وی اضافه کرد: هدف این جشنواره کمک به رفع این خلا می باشد و ما معتقد هستیم که دانشگاه های ما قدرت جذب دانشجویان بین المللی زیادی را دارند و از رقبای جهانی و منطقه‌ای چیزی کم ندارند با این حال متاسفانه ما در این بخش عقب افتادیم و باید تلاش کنیم که این عقب ماندگی را جبران کنیم.

 


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.