در شب آئین تشییع و تدفین شهید گمنام؛ مراسم وداع با «پیکر مطهر شهیدگمنام» در دانشگاه مراغه برگزار شد

  • 26 Dec 2023
  • کد خبر: 618860
  • 65147

مراسم شب وداع با شهيد گمنام با حضور مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، دانشگاهیان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهرستان مراغه، سه‌شنبه شب، ۵ دی‌ماه در محل مسجد امام صادق(ع) دانشگاه مراغه در برگزار شد.

 در شب آئین تشییع و تدفین شهید گمنام؛ مراسم وداع با «پیکر مطهر شهیدگمنام» در دانشگاه مراغه برگزار شد

رئیس دانشگاه مراغه:
پاسداری از خون شهدا، وظیفه اول ما است

رئیس دانشگاه مراغه در مراسم وداع با شهید گمنام ضمن اهدای سلام و درود به روح پاک و مطهر شهید گمنام؛ حضور در چنین مراسم باشکوهی را افتخار بزرگ دانست و گفت: حضور شهید گمنام در دانشگاه مراغه، کرامات و راهنمایی‌های ایشان  منجر خواهد شد تا قدم‌های ارزشمند‌تری را در راستای پیشرفت کشورمان برداریم.

وی ادامه داد: ما با راهنمایی‌های خداوند متعال و ارواح طیبه شهدا راه بزرگان اسلام را ادامه داده و در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران پیش خواهیم رفت.

ایشان در پایان ضمن قدر دانی از حضور باشکوه مردم و دانشگاهیان گفت: حضور پربرکت امروز شما در این مجلس مایه افتخار شهدای انقلاب است.

فرمانده سپاه مراغه:
امروز؛ عزت وشکوه ما به برکت خون شهدا است.

سرهنگ یحیی حیدری در مراسم وداع با شهید، با اشاره بر افتخار بهرمندی از برکت معنوی وجود این شهید در شهرستان مراغه گفت: انشالله عزتی را که به سبب خون شهدا کسب نموده‌ایم، از دست ندهیم و شرمنده خون شهدا نباشیم.

فرمانده سپاه مراغه در ادامه با تأکید بر جاودانه نام بودن، ۱۴۰۰ شهید؛ شهدای گمنام را برادر و خواهر تمام مردم ایران خواند و گفت: امروز ما باید برای این شهید برادری و خواهری کنیم.

وی افزود: شهدا پیمان خود را نه امروز، بلکه زمانی که حضرت عباس به زمین افتاد، زمانی که حضرت علی‌اکبر به شهادت رسید، زمانی که امام حسین به شهادت رسید، بستند. شهدا با خود عهد کردند که نمی‌گذاریم این صحنه‌ها بار دیگر در تاریخ اسلام تکرار شود.

ایشان در ادامه در پاسخ به شبهات ایجاد شده توسط خبرنگاران شرق گفت: درون این تابوت ها اقتدار، شرف و هویت یک ملت است. شهدا هم‌ردیف پیامبران و صالحین وصدیقین هستند.


این مراسم با شعرخوانی حماسی استاد «حاج ولی‌الله کلامی زنجانی» و مداحی برادر «اکبر محمودی»، عزاداری و سینه‌زنی حاضرین همراه شد.
در شب وداع با شهيد گمنام در مسجد امام صادق(ع) دانشگاه مراغه، دانشگاهیان و خانواده‌های ایشان با اشک چشم با قهرمان خود خداحافظی کردند.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.