..

دانشگاه مراغه در فهرست بهترین دانشگاه های کوچک دنیا در نظام رتبه بندی تایمز

  • 14 Aug 2023
  • کد خبر: 301653
  • 21816

در تازه ترین گزارش نظام رتبه بندی تایمز، دانشگاه مراغه با کسب رتبه 56 موفق شد در جمع بهترین دانشگاه های کوچک جهان حضور یابد.

دانشگاه مراغه در فهرست بهترین دانشگاه های کوچک دنیا در نظام رتبه بندی تایمز

  معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مراغه افزود: در واقع هدف از این اعلام این گزارش پاسخ به این سوال می باشد که دانشجویان تا چه اندازه تمایل دارند تا تحصیل در یک دانشگاه کوچک را تجربه کنند. این برای چندمین بار متوالی است که نظام رتبه بندی تایمز فهرست بهترین دانشگاه های کوچک در سراسر جهان را معرفی می کند. شرط اصلی قرار گرفتن در این فهرست کسب شاخصهای مرتبط به آموزش (نسبت مدرک دکتری به تعداد اعضای هیأت علمی، نسبت تعداد کل دانشجویان کارشناسی به اعضای هیأت علمی، نسبت مدرک دکتری به کارشناسی ارائه شده توسط مؤسسه و درآمد مؤسسه نسبت به تعداد اعضای هیأت علمی)، پژوهش (درآمد پژوهش، تعداد مقالات منتشر شده به ازای اعضای هیأت علمی و تعداد استنادات به مقالات چاپ شده) درآمد صنعتی (درآمد پژوهشی حاصل از صنعت) و وجهه بین‌المللی ( نسبت اعضای هیأت علمی بین‌المللی به بومی، نسبت دانشجویان بین‌المللی به بومی و سهم مقالات منتشر شده مشترک با نویسندگان همکار بین‌المللی) می باشد. همچنین در این رده بندی تعداد دانشجویان موسسه بایستی کمتر از ۵ هزار نفر باشد..

دکتر مهدی اسرافیلی خاطر نشان کرد: از کشور ایران در مجموع سه دانشگاه در این رتبه بندی قرار گرفته اند که خوشبختانه دانشگاه مراغه با کسب رتبه 56 پس از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی قرار گرفته است.

ایشان ضمن تبریک این موفقیت به جامعه علمی دانشگاه مراغه و همشهریان های عزیز اضافه کرد: بدون شک کسب این موفقیت مرهون تلاشهای شبانه روزی و اراده خستگی ناپذیر اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه در حوزه های مختلف اعم از آموزش، پژوهش، فناوری، دانشجویی و فرهنگی است.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.