دانشگاه مراغه در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۵ ارتقاء یافت 

  • 20 Oct 2024
  • کد خبر: 1392939
  • 420
دانشگاه مراغه در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۵ ارتقاء یافت 

 دانشگاه مراغه در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۵ موفق به ارتقاء جایگاه خود شد و اکنون در بازه رتبه‌ای ۱۵۰۰-۱۲۰۱ قرار گرفته است. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ رتبه‌بندی تایمز(رتبه بندی دانشگاه های جهان ) که یکی از معروف‌ترین نظام‌های بین‌المللی برای ارزیابی دانشگاه‌هاست، برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و شامل بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه برتر از ۱۱۵ کشور جهان است.

در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، تنها یک دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه‌بندی حضور داشت، اما در سال ۲۰۲۴ تعداد دانشگاه‌های ایرانی به ۷۳ دانشگاه افزایش یافت و این تعداد در سال ۲۰۲۵ به ۸۱ دانشگاه رسید.

روش‌شناسی این رتبه‌بندی از ۱۸شاخص استفاده می‌کند که در ۵ معیار کلی شامل آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم‌انداز بین‌المللی و صنعت تقسیم‌بندی شده‌اند.

شایان ذکر است دانشگاه مراغه در سال ۲۰۲۴ در رتبه جهانی ۱۵۰۰+ قرار داشت و توانسته است در سال ۲۰۲۵ به این موفقیت جدید دست یابد. همچنین این دانشگاه در سال ۲۰۲۴ براساس رتبه‌بندی جهانی تأثیر مؤسسات آموزش عالی، رتبه ۱۳ را در میان دانشگاه‌های جامع، رتبه ۵۰۰-۴۰۱ را در میان دانشگاه‌های جوان احراز نموده و همچنین در سال ۲۰۲۳ در بین دانشگاه‌های کوچک جهان، رتبه ۲ را در میان سه دانشگاه ایرانی حاضر کسب کرده است. در سطح قاره آسیا، این دانشگاه رتبه ۳۵۰-۳۰۱ و در بین دانشگاه‌های ایران، رتبه ۳۴ و در بین دانشگاه‌های جامع، رتبه ۲۱ را به خود اختصاص داده است.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.