دانشگاه مراغه در بین بهره‌ورترین دانشگاه‌ها از نظر انتشار مقالات بین‌المللی بر اساس انتشارات پایگاه WoS

  • 24 Jun 2024
  • کد خبر: 1067701
  • 22448
دانشگاه مراغه در بین بهره‌ورترین دانشگاه‌ها از نظر انتشار مقالات بین‌المللی بر اساس انتشارات پایگاه  WoS

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ پایگاه ISC میزان بهره‌وری کمی و کیفی دانشگاه‌ها را براساس انتشار مقالات علمی دانشگاه های کشور به استناد پایگاه  WoSمنتشر کرد. در این گزارش در بین دانشگاه های جامع بین ۲۰ تا ۴۰ سال، دانشگاه مراغه بر اساس سرانه مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی، سرانه مقالات در ضریب تاثیر نشریه و سرانه مقالات Q1  دانشجویان با کسب بالاترین رتبه، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد. همچنین سرانه هم انتشاری صنعت و دانشگاه اعضای هیات علمی نشان می دهد که اعضای هیات علمی دانشگاه مراغه با سرانه 0.04 بیشترین هم انتشاری با صنعت را داشته اند، به عبارتی هر 100 عضو هیات علمی در این دانشگاه سالانه 4 مقاله هم تالیفی با صنعت داشته اند. 
دانشگاه مراغه در شاخص های سرانه مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه مراغه با سرانه 2.1 (سرانه کشوری 1.23)، تعداد مقالات نمایه نیچر ایندکس، سرانه مقالات Q1  ، سرانه مقالات در ضریب تاثیر نشریه و سرانه مقالات با مشارکت بین المللی در جایگاه دوم ایستاد. این دانشگاه در شاخص متوسط ضریب تاثیر نشریات منتشر کننده مقالات و هم انتشاری صنعت و دانشگاه، رتبه سوم را کسب کرد.  
مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه این موفقیت های ارزنده را به جامعه علمی دانشگاه مراغه به ویژه اساتید معزز و دانشجویان گرامی تبریک گفته و به نوبه خود از زحمات ایشان قدردانی می نماید.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.