طبق اعلام آخرین رتبه بندی موسسه تایمز؛

طبق اعلام آخرین رتبه بندی موسسه تایمز؛ دانشگاه مراغه جایگاه خود را در دو سال متوالی حفظ کرد

  • 07 Oct 2023
  • کد خبر: 460164
  • 9052

طبق اعلام آخرین رتبه بندی موسسه تایمز؛ دانشگاه مراغه جایگاه خود را در دو سال متوالی حفظ کرد.

طبق اعلام آخرین رتبه بندی موسسه تایمز؛ دانشگاه مراغه جایگاه خود را در دو سال متوالی حفظ کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ دانشگاه مراغه با قرار گیری در رتبه 1200-1001 در سال 2024، جایگاه خود را طی دو سال متوالی حفظ کرد.


​​​​​​​

در رتبه بندی تایمز 2024 ، تعداد 1904 دانشگاه برتر جهان از 108 کشور رتبه بندی شده اند و 769 دانشگاه نیز با عنوان (Reporter ) آورده شده اند. این دانشگاه ها اطلاعات مورد نیاز موسسه تایمز را برای رتبه بندی ارسال کر ده اند اما شرایط لازم برای احراز رتبه را نداشته اند. از کشور ایران نیز 74 دانشگاه در سال 2024 در این رتبه بندی حضور داشته اند که به نسبت سال قبل، حضور 11 دانشگاه بیشتر شده است.



رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظامهای رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها است که اولین بار در سال 2004  با همکاری تایمز و کیو اس تحت عنوان رتبه بندی " تایمز - کیو اس " و از سال 2010 به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر شد. رتبه بندی تایمز جهت ارزیابی دانشگاه ها بخشی از اطلاعات مورد نیاز خود را از خود دانشگاه ها، بخشی دیگر را از نظرسنجی ها و بخشی را از پایگاه اسکوپوس به دست می آورد (از سال 2016  منبع اطلاعاتی خود را از WOS به پایگاه اسکوپوس تغییر داده است.
روش شناسی رتبه بندی تایمز:
در ویرایش بیستم این رتبه بندی، روش شناسی  تایمز به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تعداد شاخص های مورد استفاده از 13 به 18 شاخص رسیده است. همانند روش شناسی پیشین، شاخص های عملکردی در 5 معیار کلی قرار دار ند: آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و صنعت. شاخص تحصیل در خارج از کشور در رتبه بندی فعلی وزن صفر را دارد که در آینده مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.