دانشجوی دانشگاه مراغه مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات سوئیس ۲۰۲۴ را کسب کرد

  • 16 Oct 2024
  • کد خبر: 1369880
  • 214
دانشجوی دانشگاه مراغه مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات سوئیس ۲۰۲۴ را کسب کرد

لعیا قره چاللو دانشجوی نخبه دانشگاه مراغه با اختراع توپ رباتیکی برای بازی کودکان، به‌ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم موفق به کسب مدال نقره در مسابقات جهانی اختراعات ۲۰۲۴ ژنو سوئیس شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ مسابقات جهانی اختراعات سوئیس ۲۰۲۴ بصورت مجازی با حضور ۴۰ کشور از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، مراکش، اندونزی، ترکیه، ایران، لهستان و روسیه زیر نظر مجمع بین‌المللی فدراسیون مخترعین (IFIA) در رشته های مختلف برگزار شد و لعیا قره چاللو دانشجوی شیمی کاربردی دانشگاه مراغه به‌عنوان یکی از نمایندگان ایران، مقام دوم را در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی از آن خود کرد.

قره چاللو در خصوص اختراع خود می گوید: "این توپ به‌گونه‌ای طراحی شده است که با توجه به مشغله‌های والدین و کمبود همبازی برای کودکان، بعنوان سرگرمی مناسب، برای کودکان مبتلا به اوتیسم که تمایل کمتری به برقراری ارتباط اجتماعی دارند، کمک شایانی می کند."

دانشجوی مخترع و نخبه اهل مراغه، موفق به دریافت عنوان INV (عضویت در فدراسیون بین المللی مخترعین ) از سال ۲۰۲۲ شده است و همچنین مدال برنز سومین دوره مسابقات بین‌المللی اختراعات سوئیس سال ۲۰۲۳ را در کارنامه خود دارد که اختراع وی با عنوان "دستگاه بررسی‌کننده شرایط محیط برای رشد و یا جلوگیری از رشد بذر گیاهان خاص" به کشاورزان در کشت و کار کمک می‌کند. این دستگاه شرایط محیط را ارزیابی کرده و در صورت مناسب بودن شرایط، به بذر اجازه رشد می‌دهد.

گفتنی است براساس کمیته اجرایی فدراسیون بین‌المللی مخترعین (IFIA) در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۰، به مخترعان واجد شرایط در سراسر جهان  لقب مخترع (INV) اعطا می نماید. این عنوان برجسته ترین عنوان در زمینه اختراعات در دنیا می باشد.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.