حضور پرشکوه دانشگاهیان دانشگاه مراغه در راهپیمایی 13 آبان

  • 04 Nov 2023
  • کد خبر: 531550
  • 6914
حضور پرشکوه دانشگاهیان دانشگاه مراغه در راهپیمایی 13 آبان

ه گزارش روابط‌عمومی دانشگاه مراغه؛ دانشگاهیان دانشگاه مراغه همگام با دیگر اقشار مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردند.
دانشگاهیان در این راهپیمایی جنایات استکبار جهانی را با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ آمریکا محکوم کردند.

بیانیه مشترک تشکل‌های اسلامی دانشگاه مراغه به مناسبت روز ۱۳ آبان

"وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ" (سوره ابراهیم، آیه 42) 

در میان‌ ایام‌الله انقلاب‌ که‌ یادگارهای‌ دوران‌ مبارزه‌ی‌ ملت‌ شجاع‌ و پیروز ما و هرکدام‌ حامل‌ خاطره‌‌ای از امام‌ راحل‌ و رهبر حکیم ماست‌، و قرآن ما را به یاد و ذکر اینگونه حوادث امر می‌کند، سیزدهم‌ آبان‌ دارای‌ ابعادی‌ متنوع‌تر و پیام های عمیق‌تریست. 

در حوادث‌ سه‌گانه‌ این روز، از تبعید حضرت‌ امام‌ در سال‌ ۱۳۴۳، به‌ دنبال‌ اعتراض‌ ایشان‌ به‌ مصونیت‌ مستشاران‌ امریکایی‌، تا کشتار دانش‌آموزان‌ در سال‌ ۱۳۵۷ و تا تسخیر لانه‌ی‌ جاسوسی‌ در سال‌ ۱۳۵۸، صف‌آرایی ‌میان‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از یک‌سو و آمریکا و رژیم‌ دست‌نشانده‌اش‌ در ایران‌ ازسوی‌ دیگر بود.

در شب‌ چنین‌ روزی، دستهای‌ آلوده‌ و خشن‌ جبهه‌ی‌ استکبار، امام‌جبهه‌ی‌ حق‌ و عدل‌ را دزدانه‌ از خانه‌ی‌ محقرش‌ که‌ در آن‌، همه‌ی‌ کاخ‌نشینان‌ مغرور را به‌ مبارزه‌ دعوت‌ می‌کرد، ربودند؛ در چنین‌ روزی‌ در اوج طلوع‌ خورشید حق‌ و عدل‌، دست‌ شوم‌ استکبار، خشمگین‌ و سرگردان‌، بی‌تدبیر وهدف‌، جمعی‌ از نونهالان‌ دانش‌آموز را هدف‌ گرفت‌ و مشتی‌ برگهای‌ نورس‌ بهاری‌ را بر زمین‌ ریخت‌. و در این روز زمره‌ی‌ دلباخته‌ و پرشور دانشجویان‌، لانه‌ی‌ توطئه‌گران‌ و جاسوسان‌ را زندان‌ آنان‌ کردند تا آشتی‌ناپذیری‌ اسلام‌ نجات بخش‌ را با کفر ستم‌پیشه‌، به‌ دنیا نشان‌ دهند.

 این روز، هم تجسّم شرارت آمریکا است، هم تجسّم ضربه خوردن آمریکا؛ جنایت‌کار ۱۳ آبان ۱۳۵۷ تهران، همان آمریکای ۲۸ مرداد است که دولت ملی ایران را سرنگون کرد، همانی که از اوایل انقلاب ملت ایران را تحریم و حامی و صحنه‌گردان جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ملت ایران بود؛ همان که قهرمان ملی و منطقه‌ای، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند و هم‌اکنون یک‌سویه و همه‌جانبه از رژیم نامشروع صهیونیستی که دست‌پخت انگلستان است پشتیبانی کرده و تمام سیاست‌های منطقه‌ای و حتی داخلی‌اش را با درنظرگرفتن منافع صهیونیست‌ها تنظیم می‌کند. البته حادثه پانزدهم مهر سؤال بزرگی را در اذهان و افکار عمومی جامعه صهیونیستی در رابطه با ماندگار بودن این رژیم برجا گذاشت.

تجمع و راهپیمایی ۱۳ آبان امسال ما با خشم ملت ایران بر علیه جنایات رژیم صهیونیستی همراه است. راهپیمایی این روز در حالی رقم می­خورد که چنگال آمریکا بر گلوی کودکان و زنان فلسطین و شریک جرم قطعی جنایتکاران صهیونیست است.

حمایت مردم ایران، از سطح شهر‌ها تا صحن دانشگاه‌ها در سراسر کشور، و اهتزاز پرچم ایران در کنار پرچم فلسطین  نشان می‌دهد که ایران‌فلسطین است و غزه تنها نیست، دنیای آینده دنیای فلسطین است. 

 در آخر دانشگاهیان دانشگاه سراسری مراغه اعلام می‌دارد، جوانان انقلابی ایران زمین، راهی را که گذشتگان ولایت‌مدار در سال‌های پیش با اقتدار آغاز کرده، با قوت و قدرتی بیشتر ادامه خواهند داد و در این راه، استوارتر از گذشته ضمن حمایت از ملت‌های مظلوم جهان، مبارزه با استکبار و ظلم را سرلوحه حرکت خروشان خویش قرار داده و با طنین رسا خواهد گفت: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.