به مناسبت روز زن..

جشن کوثر و تکریم بانوان کارمند و هیئت علمی در دانشگاه مراغه

  • 07 Jan 2024
  • کد خبر: 638619
  • 15341

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ جشن کوثر، ویژه برنامه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، شنبه ۱۶ دی ماه به همت هیئت کارکنان، اساتید و دانشجویان با حضور دکتر زادشکویان رئیس دانشگاه مراغه، دکتر عباس رضائی معاون فرهنگی-اجتماعی، دکتر اسرافیلی معاون آموزشی-پژوهشی و همکاران خانم برگزار گردید.

جشن کوثر و تکریم بانوان کارمند و هیئت علمی در دانشگاه مراغه

  دکتر محمد زادشکویان ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان، بیان کرد: جنایت مرتکب شده منجر به شهادت تعدادی از هم وطنان ما در سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی شد که برای این شهیدان آرزوی رحمت و مغفرت داریم.

وی در ادامه‌ ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: لازم می‌دانم که از شما همکاران عزیز دانشگاه که مسئولیت هم در خانه و هم در محل کار بر عهده شما بوده و زحمات زیادی را متحمل هستید، قدردانی کنم.

رئیس دانشگاه مراغه با بیان چالش‌های کارمندان زن، ابراز امیدواری کرد: انشاالله شما عزیزان با استعداد و توانمندی‌‌هایی که دارید هر دو کار در خانه و محل کار را با کیفیت و کمیت به سرانجام برسانید.

وی در ارتباط با اولویت های هم راستا با نظام، دولت و دانشگاه «جوانی جمعیت» سخن گفت و نوید توجه و حمایت دانشگاه از فرزندآوری و ازدواج را داد. 

دکتر محمد زادشکویان در پایان افزود: حتماً جلساتی ویژه کارمندان زن، با هدف بیان مشکلات، پیشنهادها و انتظارات آن ها، با حضور معاون اداری و مالی برگزار خواهد شد.

دکتر عباس رضائی:
حضرت فاطمه (س) نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی مردان هم هست

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه در مراسم گرامیداشت روز زن، ضمن تبریک و تهنیت این روز بزرگ، ویژگی‌های بارز بانوی دو عالم را از زبان حضار شنید و گفت: حضرت زهرا(س) الگوی حجاب و عفاف، خانه‌داری و فرزند‌پروری است. 

وی در ادامه افزود: حضرت زهرا (س) مادر جنگ‌‌نرم است. جنگ نرم ایشان شامل گریه‌های سیاسی بعد از رحلت پیامبر، که شب و روز گریه می‌کردند تا جامعه را آگاه کنند. از موارد دیگر جنگ نرم ایشان، وصیت‌نامه حضرت برای دفن مخفیانه جهت اعلام نارضایتی از روندی که برای ولایت به اجرا درآمده است.

دکتر رضایی با اشاره به اهمیت جایگاه حجاب در جوامع اسلامی نحوه پوشش زنان مسلمان را نیز طبق روایات و سخنان پیامبر گرامی اسلام بیان کرد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا خانه‌داری را افتخار می‌دانستند و در کنار خانه‌داری به حضرت علی نیز کمک میکردند.
وی در پایان تربیت فرزند صالح را مهم‌ترین تولید و دستاورد یک زن برشمرد. 

اهدای شاخه گل به رسم یادبود و تکریم همکاران، مولودی خوانی توسط ذاکر اهل بیت شهرام زارعی، اجرای دیکلمه زیبای «مادر» توسط دانش آموز ال آی پورستاری، قرعه‌کشی ‌ از دیگر بخش‌های این ویژه‌نامه بود.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.