تریبون آزاد انتخاباتی ویژه یاوران علمی دانشگاه مراغه

  • 27 Jun 2024
  • کد خبر: 1081288
  • 26649
تریبون آزاد انتخاباتی ویژه یاوران علمی دانشگاه مراغه

جلسه تریبون آزاد و هم‌اندیشی انتخاباتی ویژه یاوران علمی، ۴ تیرماه ۱۴۰۳ در محل تالار اوحدی به همت ستاد انتخاباتی دانشگاه مراغه برگزار گردید. 
 

به گزارش خبرنگار مفاد ؛ حضار پیرامون موضوع انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب رئیس جمهور اصلح به گفت وگو پرداخته و دیدگاه و نظرات خود را اعلام کردند: 

- مردم باید در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری داشته باشند و رئیس جمهور باید با بقیه قوا هماهنگ باشد همچنین رئیس جمهور باید استقلال و قوا را بپذیرد  و رئیس جمهور مجری قوانین مصوب مجلس است. 

- در ادامه کاندیدای اصلح را کسی معرفی کردند که خود را ملزم به اجرای قوانین مجلس می‌داند. 

- با اشاره به اینکه کشور ما در یک منطقه ناامن قرار دارد و کشورهای همسایه ما امنیت خوبی ندارند. برای امنیت پایدار، باید در انتخابات شرکت کنیم. 

 - حدود ۴۰۰۰ پست مدیریتی زیر نظر ریاست جمهوری کار می‌کنند پس انتخاب اصلح بسیار مهم است.

 - ریاست جمهور باید برنامه اجرایی برای برنامه‌های کلی کشور داشته باشد، لذا کاندیدایی که ‌می گوید برنامه‌ای ندارم شایسته نیست.  

 - وجود سلایق مختلف در کاندیداها موجب افزایش مشارکت می‌شود. ذات مسئله سیاست جناح بندی است. رئیس جمهور کسی است که از نظرات سلایق مختلف جامعه استفاده کند. سلایق مختلف چیز خوبیست ولی اختلافات نامناسب است و کاندیدای اصلح کسی است که تحمل انتقاد داشته باشد.  

- از جمله مشکلات کشور نظارت ضعیف مجلس بر ریاست جمهوری بوده است. عدم اجرای قوانین از مشکلات بزرگ کشور است.  

- هرجا اتحاد و همدلی باشد کار به خوبی انجام می‌شود همانند بخش نظامی که زیر نظر رهبریست.   

- انتخاب جریان یا جناح بر انتخاب کاندیدا ارجحیت دارد. افراد تایید شده توسط شورای نگهبان صالح هستند ولی همه آنها اصلح نیستند یا به تعبیری نمره ۱۰ و قبولی خرداد دارند، برای انتخاب اصلح یا همان استخدام باید معدل نزدیک ۲۰ باشد.  

- رای یک مسئله شرعی ملی و انسانی است بدون تحقیق رای دادن مشروع نمی‌باشد. ما باید بیشتر منافع عموم را در نظر بگیریم تا منافع شخصی آن گاه انتخاب اصلح آسان می‌شود، همانطور که امام حسین علیه السلام به خاطر منافع عمومی به سوی کربلا رفت و شهید شد و تاریخ را ساخت. 

- زمان طاغوت مسئولین با اجازه سفارت‌های خارجی تعیین می‌شدند ولی امروزه انتخاب مسئولین به دست مردم است.  

- دنیا امروز شکل جنگل را دارد و ملت‌ها همدیگر را می‌درند. باید مواظب باشیم و با انتخاب اصلح در مقابل آنها بایستیم گرنه بدتر از فلسطین سر ما می‌آورند. 

- زمان شاه معلمی به شاه انتقاد کرد او را در قفس شیر انداختند امروز به راحتی مردم انتقاد می‌کنند این آزادی را باید قدر بدانیم.  

- خط قرمزهایی را داریم که باید توسط کاندیداها رعایت شود. یکی از راه‌های تشخیص کاندیدای اصلح نزدیک بودن نظرات و برنامه‌هایشان به دیدگاه رهبری است. یکی از راه‌های شناخت کاندیدای اصلح مشاورین و دوستان و اعضای ستاد ایشان است.  

- کاندیدای اصلح کسی است که خط شهید رئیسی را ادامه دهد.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط