تجلیل از رتبه های برتر علمی و آموزشی، فعالین فرهنگی و ورزشی در مراسم روز دانشجو 

  • 07 Dec 2023
  • کد خبر: 590621
  • 10926

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ سه شنبه ۱۴ آذرماه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو، با حضور مسئولین شهری و دانشگاهی از دانشجویان رتبه برتر علمی آموزشی، فعالین فرهنگی؛ تشکل اسلامی، بسیج دانشجویی، انجمن های علمی، کانون‌های فرهنگی هنری اجتماعی دینی و قرآنی، هیئت مذهبی، دفتر نهاد رهبری و نشریات دانشجویی و فعالین و رتبه‌های برتر ورزشی در دو نوبت تجلیل شد.

تجلیل از رتبه های برتر علمی و آموزشی، فعالین فرهنگی و ورزشی در مراسم روز دانشجو 


همچنین در این آیین دبیر جامعه اسلامی دانشجویان بیانیه‌ای را به مناسبت روز دانشجو قرائت نمود، در این بیانیه آمده است:

 يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ وَيُثَبِّتۡ أَقۡدَامَكُمۡ

 شانزدهم آذرماه، یادآور ایستادگی دانشجویانی است که برای حفظ استقلال ملت و مملکت از چنگال استعمارگران غارتگر، جان خود را فدا کردند. شانزدهم آذر، یادآور ذلت و حقارت حکومتی است که خون جوانانش را فرش قرمز اربابان اجنبی خود می‌کرد. اربابانی که همه ملل جهان را عبد و بنده خود می‌خواستند و اراده به ربوبیت عالم داشتند.

در روز ۱۶ آذر بود که خون شهدای دانشجو «مهدی شریعت رضوی»، «احمد قندچی» و «مصطفی بزرگ نیا» پیام و سوالی را به مردم ایران و دنیا مخابره کرد که چرا و چه حکایتی است با اینکه ایرانیان بارها و بارها بر اثر اعتماد بی‌جا به انگلیس خبیث و آمریکای خائن متحمل زیان و استثمار و استعمار شده‌اند، باید به استقبال و التماس به اینها بروند؟

دانشجو مظهر بالندگی، پویایی و نشاط اجتماعی در جامعه و شانزدهم آذر فرصت مغتنمی برای گرامیداشت و پاسداشت مقام دانشجو و دانشگاه است. چرا باید دانشجو نسبت به تحولات جامعه خود بی‌تفاوت باشد، مسائل بین‌الملل، فعالیت‌های مدیران و مسئولین، بحث انتخابات، عزل و نصب‌ها و کم و کیف امور باید از سوی دانشجوی پرسشگر پیگیری گردد.

 آنچنان که رهبر فرزانه انقلاب فرمود: از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد؛ اول جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان گرایی‌ها و آرمان‌خواهی‌ها و هدفگذاری سیاسی و اجتماعی.

همچنان هستند در کشور کسانی که نگاهی نامطلوب به دانشجو، مخصوصا دانشجویان تشکل‌های اسلامی دارند و خیال می‌کنند می‌توانند در هر مسئله‌، سلیقه‌ای اعمال نظر کنند، فلذا قصد دارند خواسته‌های برحق و قانونی دانشجویان را نادیده و دانشجویان فعال را منزوی کنند.

 اینان فراموش کرده‌اند که نه تنها دانشجوی مؤمن و دغدغه‌مند هیچگاه منفعل و سرخورده نمی‌شود، بلکه دانشجو و جنبش دانشجویی بر حق نسبت به محیط پیرامون خود بصیر و صاحب نظر است و موانع را از مسیر پیشرفت و تکامل می‌زداید.

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان در کنار رسالت دانشجویی خود در مسائل سیاسی، فرهنگی، تشکیلاتی و آموزشی؛ زمینه عضویت و شکوفایی دانشجویان دغدغه‌مند را فراهم آورده و پایگاهی برای فعالیت آزادانه فرهنگی و سیاسی دانشجویان است. حضور شما دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی مطمئنا بر بالندگی و سرزندگی دانشگاه و جنبش‌ دانشجویی خواهد افزود.

یاد و خاطره شهدای دانشجو از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا دفاع مقدس و همچنین دانشمندان شهید عرصه پیشرفت کشور؛ همچون شهیدان علی محمدی، فخری زاده، رضایی نژاد، شهریاری و احمدی روشن را گرامی می‌داریم و امیداوریم فرزندان ایران در سنگر دانشگاه، همگی مشمول تفضلات الهی و منظور نظر حضرت بقیه‌الله -ارواحنافداه- بوده و در راه تعالی کشور؛ ثابت قدم، موفق و پیروز باشند.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.