بیانیه پایانی هفتادو دومین نشست معاونان دانشجویی منتشر شد

  • 26 Aug 2023
  • کد خبر: 343532
  • 5712

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه، در آخرین روز از هفتادودومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی  سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه مراغه در حال برگزاری است، بیانیه بیانیه پایانی این نشست منتشر شد.

بیانیه پایانی هفتادو دومین نشست معاونان دانشجویی منتشر شد



متن بیانیه پایانی هفتادو دومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسرکشور به شرح زیر است:  

محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است (امام خمینی ره)

در آستانه اربعین حسینی و راهپیمایی پرشکوه دلدادگان مکتب سید و سالار شهیدان که میعادگاه عاشقان و مجاهدان راه اوصیاء و ابنیا است، ضمن تبریک هفته دولت و با توجه به

 شروع سال تحصیلی 1403-1402، همچون سنوات گذشته معاونان پرتلاش دانشجویی جهت هماهنگی و هم افزائی و به منظور آمادگی ارائه بهتر خدمات رفاهی دانشجویان در دانشگاه مراغه گرد هم آمدند.
از آنجایی که تربیت، آموزش و پژوهش رسالت محوری نظام آموزش عالی می باشد، دانشگاه ها می بایست ضمن تاکید بر رعایت قانون و انضباط، حداکثر تلاش خود جهت بستر سازی تحقق این اهداف متعالی را فراهم نمایند.

تامین و ارائه با کیفیت غذای دانشجویی، استاندارد سازی محیط های خوابگاهی، فراهم سازی بستر مطلوب برای گسترش زیرساخت های حوزه ورزش دانشجویی بویژه در بخش ورزش همگانی، برنامه ریزی برای ارتقاء و توانمند سازی مهارت های کسب زندگی سالم (سبک زندگی اسلامی- ایرانی)، پیشگیری آسیب های روانی اجتماعی دانشجویان، توانمند سازی دانشجویان شاهد و ایثارگر و حمایت از دانشجویان توان خواه اهم مطالب مطرح شده در این نشست می باشد.

در طی جلسات همفکری و هم اندیشی معاونان در هفتاد و دومین نشست برخی از اهم مشکلات حوزه دانشجویی مطرح گردید. تامین مالی حوزه های دانشجویی به ویژه در بخش تغذیه و خوابگاه با اولویت خوابگاههای متاهلی به عنوان اصلی ترین چالش های حال حاضر دانشگاهها مطرح گردید. نادیده گرفتن دانشگاه به عنوان یک کل واحد به ویژه در تصمیمات کلیدی سبب اقدامات نامتجانس و غیر هم افزا در بخش های مختلف شده است. این مهم ضرورت توجه همه جانبه به تمامی شئون دانشگاه را اقتضا می نماید.

حساسیت معضلات اجتماعی دانشگاه ایجاب می نماید هر چه سریع تر، نسبت به اجرائی سازی آیین نامه ابلاغی مراکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی اقدام گردد. همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، فراهم سازی مقدمات و لوازم ایجاد خوابگاه های متاهلی نیازمند اقدامات جدی فرا دستگاهی می باشد. در کنار این امر تدوین و پیش بینی آیین نامه ها و مقررات تنظیم گر این حوزه، پیش از روبرو شدن با مشکلات حین اجرای گسترده طرح، امری ضروری است .

تلاش برای تکریم و ارتقاء نخبگان دانشجویی در سال گذشته در دستورکار وزارت عتف و سازمان امور دانشجویان به عنوان متولی اصلی مسائل دانشجویی قرار گرفت. در نهایت با تدوین آیین نامه دانشجویان سرآمد، اقدامی راهگشا در این راستا صورت پذیرفت امید است با اجرای دقیق این آیین نامه بدیع، شاهد تکریم نخبگان و تقویت فضای علم آموزی باشیم.

توجه به ورزش های فن آورانه و ابلاغ آیین نامه مرتبط از جمله دیگر طرح های روز آمد حوزه دانشجویی در سال جاری می باشد که متناسب با نیازهای نسل جوان ایجاد شده و نیازمند توجه ویژه دانشگاه ها برای اجرایی شدن آن می باشد.

با توجه به اهمیت موضوع افزایش جذب دانشجویان بین الملل مطابق با برنامه هفتم توسعه، افزایش میزان جذب دانشجویان بین الملل به شکل ویژه در دستور کار سازمان امور دانشجویان قرار دارد. در راستای تحقق این امر در سال جاری برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است که مهم ترین آنها، جشنواره جذب دانشجویان بین الملل در مصلی تهران در پاییز 1402 می باشد. با توجه به اهمیت راهبردی این امر برای تحقق مرجعیت علمی کشور و بین المللی شدن دانشگاه ها، انتظار می رود مراکز آموزش عالی ضمن حمایت از برگزاری این رویداد بزرگ، مشارکت فعالانه در جشنواره مذکور داشته باشند.

 علی رغم چالش های مطرح شده، معاونان دانشجویی همچون گذشته، استوار و با انگیزه در راستای تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی، برنامه های کلان آموزش عالی و برای زمینه سازی رشد و تعالی دانشجویان ایران اسلامی، بیش از پیش آماده ارائه خدمت و انجام وظیفه در سنگر مقدس دانشگاه می باشند.

باور ما همان باور شهید بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که "جمهوری اسلامی حرم است" و معاونان دانشجویی سراسر کشور با اعتقاد راسخ به این کلام پر معنا، خود را خادم فرزندان و آینده سازان این حرم مقدس میدانند.

 در پایان از میزبانی شایسته همکارانمان در دانشگاه مراغه کمال تشکر و قدردانی را ابراز می داریم. امید است نتایج و برکات این نشست در طول سال تحصیلی پیش رو، راهگشای معاونان دانشجویی کشور و خدمات رفاهی موثرتر به جوانان عزیز دانشجو در طول دوره تحصیل بوده باشد.

شهریور 1402 دانشگاه مراغه
 


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.