برگزاری جشن میلاد حضرت زینب(س) و تجلیل از پرستاران منتسب به همکاران دانشگاه مراغه

  • 21 Nov 2023
  • کد خبر: 567668
  • 9386

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه مراغه؛ یکشنبه ۲۸ آبان به همت کانون دختران آفتاب گرامیداشت روز پرستار و فرخنده ولادت حضرت‌زینب(س) با حضور رئیس دانشگاه مراغه، معاون‌‌ فرهنگی‌ و اجتماعی، جمعی از پرستاران، اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.
 

برگزاری جشن میلاد حضرت زینب(س) و تجلیل از پرستاران منتسب به همکاران دانشگاه مراغه

 

یکشنبه ۲۸ آبان به همت کانون دختران آفتاب گرامیداشت روز پرستار و فرخنده ولادت حضرت‌زینب(س) با حضور رئیس دانشگاه مراغه، معاون‌‌ فرهنگی‌ و اجتماعی، جمعی از پرستاران منتسب به همکاران دانشگاهی ، اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

دکتر محمد زادشکویان:
صبر و فداکاری پرستاران قابل تکریم و تقدیر است

رئیس دانشگاه در سخنانی ضمن تبریک این روز خجسته گفت: قشر پرستار قشری است که بسیاری از صفات نیکو و پسندیده را درخود دارد؛ اما صفتی که قابل تکریم می‌باشد صفت صبر و فداکاری است. حس مسئولیت، حس فداکاری، اخلاق نیک و دلسوزی‌ نسبت به افراد در حال مبارزه برای حیات خود، واقعا قابل ستایش است.

دکتر عباس رضائی:
حضرت زینب مصداق صبر واقعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه به عنوان سخنران این مراسم، ضمن تبریک ولادت دردانه آل‌طه‌ و روز پرستار به تبیین ابعاد مختلف شخصیت این بانوی بزرگوار پرداخت و اظهار کرد: هنگامی که حضرت زینب به دنیا آمد پیامبر گرامی اسلام پیشانی ایشان را بوسید و فرمودند: غایبان امت را از کرامت این دختر آگاه کنید که او همانند جده اش خدیجه کبری است.

ایشان در ادامه با بیان اینکه حضرت زینب (س) بعد از حضرت علی بیشترین القاب را دارند، افزود: عقیله بنی‌هاشم ،قبله رنج‌ها و ام‌المصائب نمونه‌هایی از القاب این بانوی بزرگوار‌ند. وی در ادامه سخنان خود با یادآوری نقش و حماسه حضرت‌ زینب در واقعه کربلا و به پا داشتن نماز شب و الگو بودن ایشان در صبر‌ و‌ بردباری افزود: حضرت زینب با تمام سختی هایی که داشتند هرگز نماز شب را ترک نکردند چون این نماز و ذکر یاد خدا بود که ریشه‌های درخت صبر را در ایشان تقویت کرده بود.

گفتنی است در این جشن مولودی‌خوانی با نوای ابراهیم رحمتی طنین‌انداز و جوایزی نیز به حضار برگزیده طبق قرعه‌کشی در این جشن اهدا شد.
در پایان برنامه جمعی از پرستاران منتسب به همکاران دانشگاه مراغه تجلیل شد.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.