برگزاری جشن روز دختر با حضور خانم مدیر کل در دانشگاه مراغه برگزار شد

  • 08 May 2024
  • کد خبر: 907468
  • 26452

در ایام دهه کرامت و به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) ویژه برنامه جشن روز دختر با حضور و سخنرانی خانم دکتر کوهی مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در دانشگاه مراغه برگزار شد.

برگزاری جشن روز دختر با حضور خانم مدیر کل در دانشگاه مراغه برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر در خصوص منزلت و جایگاه بی­بدیل دختران و زنان در جامعه اسلامی بویژه در نقش­های مادری، همسری، خواهری و فرزندی، نکاتی را در قالب حدیث و اشعار و متون ادبی بیان کرد و به میهمانان و دانشجویان حاضر در مراسم خیرمقدم عرض نمود.

در ادامه، دبیر کانون دانشجویی دختران آفتاب دانشگاه مراغه ضمن تبیین اهداف و کارکردهای متنوع این تشکل دانشجویی دخترانه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، اردویی، مطالعاتی و هنری، گزارش کوتاهی از برنامه­ها، فعالیت­ها و افتخارات و دستاوردهای کانون ارائه کرد.

سپس خانم دکتر زهرا کوهی مدرس حوزه و دانشگاه و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی درصحبت­هایی از اهمیت و نقش محوری و خطیر دختران و زنان در سبک زندگی و سعادت نوع بشر، مطالبی بیان نمود. ایشان با اشاره به باورها و رویکردهای دینی و ایمانی دختر مسلمان ایرانی گفت: لازم است دختران جوان ما درمسیر رشد و تعالی خود هم زمینه­ها و فرصت­ها را شناسایی کنند و هم از آسیب­ها و موانع موجود در مسیر پیش­ رو، دوری کنند تا بتوانند در این مسیر تبدیل به فردی موفق و سازنده در عرصه­های مختلف کار و زندگی شوند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و محوریت دختران در ساخت خانواده افزود: از دیدگاه اسلام و پیامبر اعظم (ص) ویژگی­های خودشناسی زوجین، ایمان و تدین، سازگاری و مهارت و مدیریت اقتصادی زوجین و نهایتا اراده­ی اصلاح و رفع عیوب از سوی مرد و زن بعنوان رموز ازدواج موفق می­تواند راهگشای تشکیل و تداوم خانواده در جامعه باشد. وی در خاتمه با ابراز علاقه­مندی به کار و فعالیت فرهنگی در محیط های دانشجویی و دانشگاهی، توصیه­هایی کاربردی برگرفته از تجارب فرهنگی و اجتماعی حضور و فعالیت خود در خوابگاه­ها و محافل دانشجویی بیان نمود.

در این مراسم که با شرکت بیش از 200 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه برگزار شد. ضمن تجلیل از فعالان و برگزیدگان کانون، مدیحه­سرایی در منقبت حضرت معصومه (س) انجام گرفت.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.