برگزاری آئین گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی در دانشگاه مراغه

  • 24 Sep 2024
  • کد خبر: 1303546
  • 1361
برگزاری آئین گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی در دانشگاه مراغه

آئین گرامیداشت هفته‌ی دفاع مقدس، میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور دکتر مینویی معاون استاندار و فرماندار مراغه، برخی رؤسای ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی، اساتید، کارکنان و دانشجویان دوشنبه دو مهرماه در آمفی‌تئاتر فجر برگزار شد و نیز شروع سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ در دانشگاه مراغه اعلام گردید. 

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه مراغه؛ دکتر محمد زادشکویان به ارواح پاک شهدای جنگ تحمیلی، شهدای خدمت و حادثه معدن طبس ادای احترام کرد و به رزمندگان و جانبازان درود و سلام فرستاد.

رئیس دانشگاه مراغه در ابتدای سخنان خود، از تلاش ها و خدمات شایسته، دکتر مینویی فرماندار مراغه و همکاران ایشان تقدیر و تشکر نمود و برای این عزیزان در راستای رفع مشکلات مختلف آموزشی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی مراغه با مشارکت دانشگاه، آرزوی توفیق کرد.

در ادامه وی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری گفت: عظمت و شکوه واقعه دفاع مقدس را باید بیشتر شناخت و ابعاد، جزئیات و درس ه‍ای آن را به نسل‌های بعدی معرفی کرد و در راه تداوم این مسئله جا برای کار هنوز زیاد است.

عرصه دفاع مقدس مکتب دانش‌آموزی و دانش‌آموختگی است 

دکتر مینویی معاون استاندار و فرماندار مراغه، چهار نکته مهم هشت سال دفاع مقدس را تشریح کرد و گفت: دشمن برای نظام نوپای برخاسته به اذن و اراده مردم و این گوهر گران‌بها طمع کرده بود که ایدئولوژی‌های برخاسته از تعالیم متعالی اسلام ناب محمدی، حضرت امام (ره) و دفاع و مقابله با ظالم اجازه نداد به سرانجام برسد و گوشه چشمی به تمامیت ارضی این کشور داشته باشد. 

ایشان خاطرنشان کرد: ۴۶ کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم مقابل ایران قرار گرفته بودند و به رژیم بعثی کمک می‌کردند، اما غافل از آن که به تعبیر امام (ره) ایران در این جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکست و انقلاب را به تمام جهان صادر کرد. 

 ایشان در ادامه افزود: همین ایدئولوژی انقلاب اسلامی، جریان مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن و دیگر مناطق جهان شکل‌گرفته است و به‌زودی شاهد نابودی صهیونیست‌ها به‌عنوان یک غده سلطانی در منطقه و آزادی قدس شریف خواهیم بود. 

دکتر مینویی با اشاره به حضور بسیج مردمی متشکل از اقشار مختلف مردم گفت: زنان، مردان و جوانان رشید و غیرتمند از جان و مال خود گذشتند تا از کشور دفاع کنند و اجازه ندهند به کشور تعرضی صورت بگیرد. 

وی تصریح کرد خودباوری و اعتمادبه‌نفس در شرایط سخت تحریم به کوچک‌ترین تجهیزات دفاعی، دستاورد هشت سال دفاع مقدس است و عملیات والفجر ۸ به‌عنوان یک الگو در مراکز نظامی دنیا تدریس می‌شود. این پیروزی‌ها در جنگ باتکیه‌بر وجود ائمه عصمت و طهارت و تعالیم اسلامی بوده است. 

فرماندار مراغه در پایان به توسعه ی مسائل اخلاقی و فرهنگی در کنار علم و دانش تاکید کرد و امیدوار شد دانشجویان عزیز این مرز و بوم مطمئنا همانند گذشته قدم های شایسته ای در شان این نظام و انقلاب اسلامی بر خواهند داشت.

گفتنی است اجرای موسیقی سرود ملی، محمد رسول‌الله و یار دبستانی یگان رزم نواز پادگان امام رضا ( ع)  مراغه از بخش‌های جذاب برنامه بود.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.