برپایی نمایشگاه از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز بصیرت با مشارکت دانشگاه مراغه

  • 11 Jul 2024
  • کد خبر: 1130146
  • 14341
برپایی نمایشگاه از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز بصیرت با مشارکت دانشگاه مراغه

 همزمان با ایام سوگواری ماه محرم، بیست و دومین نمایشگاه "از کربلای سرخ شهادت تا کربلای سبز بصیرت" به همت سپاه ناحیه مراغه و پایگاه مقاومت مسلم بن عقیل و با مشارکت دانشگاه مراغه بیست تیرماه ۱۴۰۳ افتتاح شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۷۰۰ مترمربع در قالب ۱۴ غرفه روضه به روایت تصویر، برای دوستداران اباعبدالله حسین (ع) مهیا شده است و هرسال نزدیک به ۹۵ هزار نفر از مردم مراغه و استان های اطراف از نمایشگاه بازدید می کنند. 

 پیشگیری از تحریفات عاشورا، نمایش هنری وقایع از شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا کربلا و عاشورا و نیز ظهور امام زمان (عج)، استفاده از مجموعه بسیج در امورات فرهنگی و آشنایی دانش آموزان با فرهنگ و مکتب عاشورا از اهداف این نمایشگاه می باشد. 
همچنین غرفه شهدای خدمت، موکب جهت اسکان بازدیدکنندگان سایر شهرها و استان ها، ایستگاه صلواتی، پرسش و پاسخ به سوالات دینی با موضوع حجاب، برگزاری مسابقه طراحی و نقاشی، دفتر پیشنهادات بخشی از برنامه های جانبی این نمایشگاه است. 

گفتنی است این نمایشگاه با حضور مسئولین شهری، رئیس و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مراغه افتتاح و در طول دهه محرم هر روز صبح و عصر در خیابان شیخ تاج پارکینگ مدرسه شرف برای بازدید علاقمندان دایر است.
از اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه مراغه دعوت می شود به همراه خانواده از این نمایشگاه بازدید نمایند و از برکات معنوی آن بهره مند شوند.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.