انتشار مقاله در مجله تخصصی شیمی معدنی CCR با ضریب تاثیر ۲۴.۸۳ توسط محقق دانشگاه مراغه

  • 05 Oct 2024
  • کد خبر: 1327238
  • 531
انتشار مقاله در مجله تخصصی شیمی معدنی CCR با ضریب تاثیر ۲۴.۸۳ توسط محقق دانشگاه مراغه

مقاله‌ دکتر سهیلا صنعتی، محقق پسا دکتری گروه تحقیقاتی دکتر رضا اباذری از دانشگاه مراغه، در مجله تخصصی شیمی معدنی CCR منتشر شد. این تحقیق بر روی کاربرد نانومواد متخلخل و تأثیر آنان در بهبود کیفیت محیط زیست و تولید انرژی پایدار متمرکز است.

 به گزارش مدیریت پژوهش و فناوری دانشگاه مراغه؛ صنعتی شدن جوامع چالش‌های زیادی را برای کیفیت هوا و سلامت محیط زیست به همراه داشته است، از این رو، توسعه راهکارهای مؤثر و اقتصادی برای مقابله با آلودگی و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کاتالیزورها به عنوان جزء کلیدی در تسریع واکنش‌های شیمیایی ارزشمند، نقش مهمی ایفا می‌کنند. با این حال، چالش‌هایی نظیر پایداری کاتالیزورها و هزینه‌های تولید آنها باید در نظر گرفته شود.

این مقاله بر اهمیت چارچوب‌های فلز-آلی به عنوان یک انتخاب هوشمندانه تأکید می‌کند که به دلیل ساختار قابل تنظیم و سطح ویژه بالا، قابلیت‌های گسترده‌ای در زمینه کاتالیز ناهمگن و اصلاح محیطی دارند. به ویژه، چارچوب‌های فلز-آلی مبتنی بر فلزات واسطه ردیف اول، از جمله وانادیوم و منگنز، به دلیل خاصیت‌های ردوکس و پایداری، مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند.
هدف این بررسی، مرور پیشرفت‌های اخیر در زمینه کاربردهای این نوع مواد در حوزه‌های مختلف از جمله گوگردزدایی سوخت، کاهش دی‌اکسید کربن و تبدیل ترکیبات آلی است. این تحقیق همچنین به رابطه ساختار-عملکرد مواد پرداخته و بینش‌های جدیدی برای پیشبرد این حوزه ارائه می‌دهد. نتایج حاکی از کاربردهای عملی این مواد در صنایع پزشکی نیز می‌باشد.
علاقه مندان می‌توانند نتایج کامل این تحقیق را از طریق لینک زیر در مجله CCR با ضریب تأثیر ۲۴/۸۳ مشاهده نمایند.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0010854524005770


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط