استقبال از خادمین و پرچم مسجد جمکران در دانشگاه مراغه

  • 16 Feb 2024
  • کد خبر: 704601
  • 47565

همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل العباس‌(ع)، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه مراغه از خادمین مسجد مقدس جمکران (منادیان مهدوی) و پرچم‌های حرمین امامان معصوم و ائمه اطهار استقبال کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ این مراسم در جوار شهید گمنام دانشگاه آغاز و پس از ادای احترام و اهدای شاخه گل، یکی از خادمین میهمان به مداحی پرداخت.

استقبال از خادمین و پرچم مسجد جمکران در دانشگاه مراغه

دکتر محمد زادشکویان، رئیس دانشگاه مراغه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از حضور منادیان مهدوی تقدیر و تشکر کرد و گفت: لبریزشدن عطر مهدویت با حضور کاروان نورانی در صحن دانشگاه، موجب دلگرمی معنوی مجموعه دانشگاه مراغه است.
سپس حجت الاسلام و المسلمین زمانی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه فرا رسیدن ماه پربرکت شعبان المعظم را تبریک گفت و وحدت و همدلی را در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و پرچمداری و رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) از همگان خواستار شد.
همچنین حجت الاسلام و المسلمین جعفری مسئول دفتر سازمان تبلیغات مراغه که همراه خدام میهمان دانشگاه بودند از مهمان نوازی دانشگاهیان تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این آیین معنوی، نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد امام صادق (ع) دانشگاه اقامه شد و پس از ادای فریضه و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین زمانی، همراه با مولود خوانی خدام، حضار به زیارت پرچم حرم های مطهر ابوالفضل العباس، امام حسین (ع) و مسجد جمکران نائل شدند. پایان بخش مراسم عکس یادگاری  نمازگزاران با میهمانان بود.
گفتنی است مسئول کاروان، دو نشان مسجد جمکران را برای رئیس و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اختصاص دادند که مقرر شد همراه دیگر دریافت کنندگان، نشان، بین الصلاتین نماز جمعه ۲۷ بهمن به آن ها اعطا شود.

آقای لاله رخ، مسئول کاروان منادیان مهدوی در مصاحبه با فعالین کانون مهدویت درباره برنامه‌های این کاروان در شهرستان مراغه گفت: دیدار دانش آموزان با حضور در یکی از دبیرستان‌ها، بازدید از زندان و آزادی تعداد از زندانیان و درخواست مرخصی با صلاحدید دادستان محترم و مسئولین شهر، حضور در بیمارستان‌، خانه‌ی سالمندان، گلزار شهدا و اجرای سرود سلام فرمانده، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و اعطای نشان خادمی به خدمتگزاران این خطه از آذربایجان، از دیگر برنامه های گروه منادیان مهدوی در سطح شهرستان مراغه خواهد بود.
 ایشان در توصیه‌ای بر جوانان و دانشجویان افزود: ما جاروکشی بیش نیستیم و بعنوان خادم آستان مقدس جمکران از شما دانشجویان می‌خواهیم؛ از اهل بیت فاصله نگیرند، ترک محرمات و انجام واجبات کنند، برای در امان ماندن از بلاها از امام زمان دور نشوند، به پدر و مادر و اساتید احترام بگذارند و معتقد به ظهور حضرت ولیعصر باشند.
 وی در این راستا افزود: جوانان جو سازی و دروغ های دشمن را باور نکرده و بدانند ایران و ایرانی اصالت دارد. از ولایت فقیه جدا نشوید و انقلابی بمانید تا به لحظه ظهور حضرت برسید.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.