کاشت نهال با یاد شهدای دانشجو

آئین گرامیداشت روز درختکاری دانشگاه مراغه و پیاده روی سبز

  • 11 Mar 2024
  • کد خبر: 740017
  • 42543

پیاده‌روی سبز دانشگاهیان دانشگاه مراغه به مناسبت روز درختکاری و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم دیوار سبز به همت مدیریت امور اداری، انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی باغبانی، مدیریت تربیت‌بدنی و روابط‌عمومی با شعار "درختکاری پیوندی برای زندگی پایدار" با حضور جمعی از مسئولین، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه برگزار شد

آئین گرامیداشت روز درختکاری دانشگاه مراغه و پیاده روی سبز


 به گزارش روابط‌عمومی، رئیس دانشگاه مراغه در ابتدای این مراسم با ایراد سخنرانی، ابتکار برگزاری آیین درختکاری امسال به یاد مرحوم دکتر محمدکاظم بهرامی، استاد علوم گیاهی و گرامیداشت نام و یاد شهدای دانشجو ارزشمند دانست و افزود: هر یک از ما باید تلاش کنیم که در حفظ طبیعت و منابع طبیعی به مقدار توان خود سهیم باشیم.

 دکتر محمد زادشکویان همچنین از کاشت نهال ایثار به یاد شهدای دانشجوی مراغه در این مراسم خبر داد و افزود: درخت یعنی زندگی؛ شهیدان نیز با اهدای خون خود در راه میهن به اسلام و انقلاب حیاتی دوباره و عزت بخشیدند.

 دکتر اصغر ابراهیم‌زاده، دبیر کارگروه تخصصی فضای سبز دانشگاه نیز در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از اعضای انجمن علمی مهندسی علوم باغبانی، روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را  تبریک گفت و اذعان داشت: پروژه دیوار سبز از سال گذشته به همت رئیس دانشگاه و مدیریت امور اداری آغاز شد که سال گذشته یک کیلومتر چهار ردیف و امسال نیز دو کیلومتر درخت چنار یک کیلومتر درخت سنجد و یک کیلومتر لایه بیرونی درخت زرشک زینتی به‌عنوان پرچین در چهار ردیف غرس شد.

 در این مراسم ضمن برگزاری پیاده‌روی سبز از مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه تا محل اجرای دیوار سبز، یک اصله نهال یادبود به یاد استاد مرحوم دکتر محمدکاظم بهرامی به دست رئیس دانشگاه غرس شد. همچنین یاد و خاطره شهدای دانشجو با کاشت نهالی با شعار «هر شهید، یک درخت» توسط جمعی از دانشجویان و اساتید سبز شد.

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.