آئین افتتاحیه هفتاد و دومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه مراغه برگزار شد

  • 24 Aug 2023
  • کد خبر: 337719
  • 5846

هم زمان با هفته دولت مراسم آغاز به کار نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، امروز پنجشنبه 2 شهریور‌ماه با حضور دکتر داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان دکتر گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دکتر اسدیان، فرماندار ویژه مراغه در دانشگاه مراغه برگزار شد.

آئین افتتاحیه هفتاد و دومین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه مراغه برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، در آیین آغازین این مراسم ابتدا دکتر محمد زادشکویان مقدم میهمانان را به مراغه، شهری با قدمت تاریخی گرامی داشت. رئیس دانشگاه مراغه با بیان اینکه میانگین سنی اساتید این دانشگاه ۴۰ سال است، افزود: در طی ۱ سال گذشته دانشگاه مراغه یک مأموریت سازمانی ویژه ترسیم کرده است گفت: ما توسعه شهری را در سایه توسعه روستایی می‌بینیم و درصدد آن هستیم تا دانشگاه مراغه را به قطب امنیت غذایی کشور تبدیل کنیم.

ایشان افزودند: دانشگاه مراغه نیز زیر ۴۰ سال عمر دارد و در چاپ مقالات و سرانه مقاله ۲.۴، رتبه دوم کشور را در این گروه داراست و در بین دانشگاه‌هایی که جمعیت کمتر از پنج هزار نفر دارد، از رتبه ۵۶ جهان برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ مراغه نیز در سخنانی معاونت دانشجویی را معاونتی پر مشقت و پر زحمت ولی همراه با شیرینی دانست و افزود: معاونت دانشجویی را نباید در دانشگاه محدود بکنیم به خدمات دانشجویی بلکه این کارها بایستی با پیوست فرهنگی همراه باشد.

دکتر داداش‌پور، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن خیرمقدم، از همکاران خود که از اقصی نقاط کشور در نشست حضور یافتند تقدیر و تشکرکرد. وی با بیان اینکه امید است در این سه روز خاطره خوبی رقم بخورد، گفت: امیدوارم بتوانیم به اهدافی که برای این نشست در نظر گرفته شده برسیم.

 ایشان از رئیس دانشگاه مراغه، اعضای هیئت رئیسه و البته تمام مدیران و کارکنان و افراد انتظامی، انظباطی، امنیتی و نظامی مجموعه شهر مراغه و مجموعه حراست قدردانی کرد.

 دکتر داداش‌پور در اولین روز هفته‌ی دولت از تلاش‌های بسیار زیادی که در یکسال گذشته به همت معاونان دانشجویی در داخل دانشگاه‌های کشور رقم خورد تشکر کرد و گفت: دوستان می دانند که در سال ۱۴۰۱ کار بسیار سخت و توان فرسا بود. یعنی ما بعد از دو و نیم سال از دوران کرونا وارد پسا کرونا شدیم و در یک مدت کوتاهی تقریباً یک ماهه قرار شد تمام دانشگاههای کشور بعد از عید ۱۴۰۱ آغاز شوند.

 وی با اشاره بر اینکه بار اصلی کار بازگشایی حقیقتا بر دوش معاونان دانشجویی است، اشاره کرد: آماده‌سازی خوابگاه‌ها و زیرساخت هایی که بایستی باشد تا دانشجو بتواند در دانشگاه مستقر شود برعهده معاونان دانشجویی است.

معاون وزیر علوم گفت: وزیر محترم علوم تحیقات و فناوری برای اینکه بتواند جبران مشکلات و آسیبهایی که در داخل دانشگاههای کشور وجود داشت را تامین بکنند در پایان سال گذشته، تقریبا  متوسط میانگین 112 درصد، در بعضی از دانشگاهها کمتر و در بعضی دانشگاه ها بیشتر، بودجه تامین شد. یعنی از  100هم بالاتر و این  باعث شد که تقریبا اکثریت دانشگاهها بدهی های قبلی را نداشته باشند. البته در برخی از دانشگاهها هنوز مشکل بطور کامل رفع نشده است. لازم است که بدانید اتفاقات زیادی افتاده و اتفاقات زیادی باید رقم بخورد تا بتوانیم از وضعیت موجود به وضیعتی که در آینده بهتر خواهد شد، حرکت کنیم و این مستلزم تلاش ما، روسای دانشگاهها و معاونین دانشجویی است.

ایشان با بیان اینکه شنیدن مشکل تغذیه و تامین حقوق از سوی روسای دانشگاهها در سالهای گذشته بصورت پی در پی بسیار ناراحت کننده بود، مطرح کرد: این مسئله باعث شد تا ماموریت اصلی دانشگاه که مشخصا ماموریتهای آموزشی، پژوهشی و البته سایر ماموریتهای دیگر است به حاشیه فرو رفته و در کنار بحثهای دیگری که در 1401 رقم خورد؛ مساله عمدتا منحل شد.

وی ادامه داد: در سال 1402 ماموریتهای دانشگاهها به آرامی شروع شده است و دوستان بدانند چالشهایی که معاونان دانشجویی یا اعضای هیئت رئیسه دانشگاهها در داخل دانشگاههای کشور مواجه هستند، مشکل ما هم هست؛ یعنی ما از شما دور و جدا از هم نیستیم و  باهم کار می­کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات دانشگاه­ها را حل کنیم.

 

دکتر داداش­ پور با بیان اینکه از سال 1400 تا الان کارای بسیار زیادی انجام گرفته خبر داد: تقریباً از 1400 تا هم اکنون 9 رویداد بزرگ ورزشی انجام شده است ( 5 المپیاد ورزشی در سال 1401 و 4 برنامه امسال) که المپیاد ورزش­های همگانی و المپیاد ورزش دانشجویان شاهد و ایثارگر و المپیاد جهانی چین و نهایتاً فستیوال ورزش های دانشگاهی را شامل می­ شود.

دکتر اسدیان، معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار شهرستان مراغه نیز ضمن خیر مقدم در این آئین گفت: دولت سیزدهم با ۴۸۰ همت بدهی آغاز به کار کرد اما با این وجود در همین مدت موفقیت‌های قابل توجهی کسب کرد تا جایی که رکورد تولید ۴۰ سال گذشته در سال جاری شکسته شد و ارتباطات دولت با همسایه‌ها و تعامل با دنیا محقق شده است.

ایشان همچنین در طی سخنانی از زیبایی‌ها و قدمت باستانی و تاریخی شهرستان مراغه یاد کرد و گفت: شما به عنوان بخش مهمی از دانشگاه که ارتباط نزدیک و صمیمی با دانشجویان دارید، انشاالله که با کمک یکدیگر بتوانیم فضای بسیار مناسب و آرامی را با شروع سال جدید تحصیلی در مهرماه ایجاد کنیم تا تداوم تولید علم و دانش در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد.

گفتنی است این نشست صبح امروز آغاز و تا چهارم شهریور به میزبانی دانشگاه مراغه همچنان ادامه دارد.

 

اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.