تجمع دانشگاهیان دانشگاه مراغه در محکومیت ترور شهید حسن نصرالله و یاران جبهه مقاومت

  • 29 Sep 2024
  • کد خبر: 1315306
  • 1508
تجمع دانشگاهیان دانشگاه مراغه در محکومیت ترور شهید حسن نصرالله و یاران جبهه مقاومت

تجمع ضد صهیونیستی دانشگاهیان دانشگاه مراغه در محکومیت ترور شهید سید حسن نصرالله و یاران جبهه مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان، امروز ۸ مهرماه ۱۴۰۳ مقابل خانه فرهنگ به همت بسیج دانشجویی و کارکنان و هیئت مکتب الشهدا  برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه مراغه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به وضعیت کنونی جهان و محکومیت این جنایت بزرگ، گفت: زندگی انسان همواره آمیخته‌ای از حق و باطل، ظلم و عدل است و انتخاب در این میان بر عهده انسان‌هاست و در این تجمع که برگرفته از ایمان، اعتقاد و باورهای دینی است، باخدا عهد ببندیم که تا جان داریم از راه حق حمایت کنیم و رهرو شهدای بزرگ باشیم.

وی در ادامه افزود: سید حسن نصرالله انسان بزرگ، مجاهد نستوه و تربیت شده مکتب امام حسین (ع) بود و طبق تعبیر امام خمینی (ره) در شهادت مظلومانه شهید بهشتی «ظلمی که در حق این شهید شد از خود شهادتش سنگین‌تر بود»، امروز نیز این ظلم دردآور است و وظیفه ما در محیط دانشگاهی تعلیم‌وتعلم نسل‌هایی است که در صف تاریخ همواره در طرف حق بایستند و ظلم را شکست دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی همچنین به سکوت کشورهای اسلامی در برابر این جنایت اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در دنیا پیروز باشیم چاره‌ای جز وحدت و همدلی امت اسلامی نیست.

ایشان در پایان شهادت سید حسن نصرالله را آغاز یک نصرت الهی دانست و خاطرنشان کرد این وعده و سنت خداست و خداوند متعال خون هیچ ظالمی را در زمین نمی‌گذارد و این خون مایه رشد و کمال انسان‌هایی خواهد بود که در دنیا زمینه‌ساز ظهور و تمدن مهدوی هستند.

دکتر محمد زادشکویان رئیس دانشگاه مراغه نیز این جنایت تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی در موشک‌باران مردم لبنان و به‌شهادت‌رساندن سید مقاومت را محکوم و برای رزمندگان اسلام در جبههٔ مقاومت طلب نصرت الهی کرد.

دانشگاهیان با سردادن شعار «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را اعلام کرده و نماینده بسیج دانشجویی با قرائت بیانیه ضمن محکومیت این اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی، در کلیه توانمندی‌ها، آمادگی خود را برای یاری این جبهه و ادای وظیفه انسانی، چه در داخل ایران و چه اعزام به منطقه جنگی و خط مقدم مقاومت تحت فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، اعلام داشت.

تجمع با ادای احترام به شهید گمنام دانشگاه مراغه و شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر پایان پذیرفت.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.